ik kan niet met skype bellen op me android

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
om 1 of andere reden. gooit mijn Android elke incoming en outgoing calls eruit. ik kan dus niet bellen met skype op mijn mobiel. het lijkt erop dat 1 of andere app mijn skype calls blokkeert. of misschien is er wel iets anders aan de hand. hoe kan ik dit nachecken? dit is al een tijdje gaande, en dus kan ik niet zeggen. wat bijvoorbeeld de laatste app was die ik erop gezet had.

iemand tips of suggesties?

bvd
 
a. Je hebt niet lopen wijzigen in de (toegangs-)rechten die Skype zichzelf heeft gegeven bij installatie?
b. Je hebt NIET een gejailbreakte/geroote/custom firmware Android telefoon, dus de telefoon (systeemtechnisch) hetzelfde gelaten als toen je 'm kocht en met door de fabrikant goedgekeurde Android updates?
c. Skype (na het begin van je problemen) al eens verwijderd van je telefoon en opnieuw geïnstalleerd?
d. In het algemeen: Jammer dat je zo lang gewacht hebt. Voor ons hier op het forum is het al bijna ondoenlijk om een 'schuldige' app aan te wijzen (als inderdaad een app de oorzaak is) en nu heb je jezelf ook die kans ontnomen door er zo lang mee rond te lopen.

Tijs.
 
controleer is in je instellingen van skype zelf?

of kijk of er n nieuwe versie toevallig is met de buggfix
 
a. Je hebt niet lopen wijzigen in de (toegangs-)rechten die Skype zichzelf heeft gegeven bij installatie?
b. Je hebt NIET een gejailbreakte/geroote/custom firmware Android telefoon, dus de telefoon (systeemtechnisch) hetzelfde gelaten als toen je 'm kocht en met door de fabrikant goedgekeurde Android updates?
c. Skype (na het begin van je problemen) al eens verwijderd van je telefoon en opnieuw geïnstalleerd?
d. In het algemeen: Jammer dat je zo lang gewacht hebt. Voor ons hier op het forum is het al bijna ondoenlijk om een 'schuldige' app aan te wijzen (als inderdaad een app de oorzaak is) en nu heb je jezelf ook die kans ontnomen door er zo lang mee rond te lopen.

Tijs.

mijn telefoon is geroot ja. dat zal dus komplicaties kunnen geven?
 
Tsja, met geroote toestellen kunnen apps worden geïnstalleerd die veel meer doen/mogen dan met standaard toestellen. Dus je hebt nu nog een reden erbij gemaakt waarom het (mogelijk) niet werkt.

MIJN idee zou zijn om helemaal opnieuw te beginnen, dus de telefoon helemaal kaal slaan (natuurlijk eerst backups maken van foto's/filmpjes/etc.), er weer standaard firmware op zetten, updaten met updates die de fabrikant heeft uitgegeven, Skype installeren en kijken of het werkt. En het dan telkens opnieuw testen na elke verandering die je doorvoert (incl. het evt. rooten voor de tweede keer).

Tijs.
 
er staat standaard firmware erop staan.. gek genoeg 2 dagen geleden kon ik 1x wel bellen met skype maar nu niet meer... ik heb eerder het gevoel dat een app dat doet dan de firmware zelf
 
Als je echt geen idee hebt dan kun je beter helemaal vanaf 0 beginnen en elke (systeem-)actie/systeemverandering of app-installatie volgen/checken of die invloed heeft. Dus ong. wat ik beschreef in mijn vorige posting.
Doe ik in de ICT praktijk ook: Als we geen oorzaak kunnen vinden, dan het hele traject naspelen totdat we 'de schuldige' gevonden hebben.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan