1990 oude boxen aansluiten op een tv met een aux uitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer00

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2015
Berichten
11
Hallo,

Ik heb twee boxen van 8 ohm van sony (model no. SS-CEP50)

Ik zou graag die willen aansluiten op mijn tv en weet het niet hoe het moet, er zijn twee draden, ene draad is rood en de ander is zwart die vertekken van de radio naar de boxen en worden vast gemaakt een klik systeem


Iemand een idee ?
Mvg
 
Welkom bij Helpmij.nl

Ik heb uw bericht verplaatst van de sectie helpmijdagen naar multimedia-diversen.
uw vraag past hier beter en heeft meer kans op een antwoordt.
succes met uw vraag verder.
 
Dan heb je er een versterker ertussen nodig.

Die "radio" heeft geen ingangen dan?
 
Of dat mogelijk is hangt helemaal af van de mogelijkheden van je TV.
 
Uitraad is er een mogelijkheid op mijn tv. Ik zal even wat fotio's ook posten voor alle duidelijkheid
En jullie spreken van een stekker, welke mogelijkheden moet die dan volstaan ?
 
Er is geen sprake van een stekker. Wel even duidelijk lezen wat Lange Pier schreef.
Maar of het nodig is hangt af van de TV. Laat daarom ook even merk en type weten.
 
Het is een philips 32pfl7862d/10

En waarvoor dient een versterker ?
 
Hoi,

Achter de tv zitten 2 tulp aansluitingen voor audio ( left / links , right / rechts ).
Hierop kan je een versterker op aansluiten ( aux / tv-audio / line in ingang zit meestal wel standaard op een versterker) door middel van audio tulpstekkers ( vrijwel bij elke audiozaak te verkrijgen ). En aan die versterker kan je die speakers aansluiten.
Speakers rechtstreeks op de tv is niet mogelijk. Sommige oudere philips matchline tv's hadden dit wel, maar daar heb je nu weinig aan :D.

als je dit echt wil doorzetten, kan je op marktplaats voor een leuk prijsje een 2 hands versterkertje kopen, die bij je speakers past kwa vermogen, let daar dus wel op.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit er een versterker nu er uit ? Ik google en google maar kan geen verbeelding krijgen hoe dat er uit ziet
En ik heb twee boxen staan van 8ohm en één uitgang, hoe moet ik dat oplossen

Bedamkt voor de tips en voor de info xx
 
Of een soundbar/aktieve boxenset aanschaffen.:)

Die boxjes zullen niet van een hoge kwaliteit zijn, soundbars ook niet qua geluid maar goed.

Dat minisetje heeft geen ingangen, die die valt af voor de versterking.
 
Misschien nog een aanvulling / waarschuwing : áls je al een versterker gaat plaatsen en de boxen aldus aansluit, dan hoop ik voor je dat je min of meer naast die versterker zit en / of een versterker hebt met afstandbediening............
Reden? Op het moment dat je een versterker ertussen zet is de kans zeer groot (mogelijk zelfs 100%..........) dat de volumeregeling van je TV niet meer functioneert, m.a.w. als je dan het geluid zachter of harder wil gaan zetten, dan zal dat altijd via de versterker moeten en dás niet zo gek handig als die tegenover je in de huiskamer staat, tenzij je natuurlijk steeds maar weer uit je stoel op wil gaan staan.
 
Laatst bewerkt:
en als ik die boxen soldeer op een jack van 3,5 zal die dan wel werken ?
 
Lol, lees eens de reacties eens, je wilt een hoogomige line uitgang met miss 775mv piek gebruiken om luidsprekers uit te sturen, dat is onmogelijk.
Alleen met een versterker ertussen wil dat.

Ga sparen voor iets geschikter zoals al eerder aangeven.
 
Op die radio staat er een een uotgang van 3,5 jack, nou als ik er een kabel aansluit met mijn tv en radio zal dat dan werken ?


Alvast bedankt voor de reacties xx
 
Hoi,

het heeft weinig met eigenwijsheid te maken, niet iedereen heeft er evenveel verstand van ;). Door vragen word men wijzer, toch ? Dit is trouwens geen aanval o.i.d. ;).

Om even terug te komen op de vraag van de topic-opener; Het beste is, als je ECHT geluid van je tv via die boxjes wilt laten gaan, heb je een audioversterker nodig. Gezien wat eerder is gezegt dat die sony luidsprekers 20 watt per stuk is, heb je een "lichte" versterker nodig, dat betekend een versterker die de sony luidsprekers makkelijk aan kan kwa vermogen. Je kan bijvoorbeeld eens kijken op marktplaats.nl voor een leuk 2e handsje.

kortom: ja, je hebt een audio versterker nodig wil je dit goed laten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan