Policy aanpassen energieschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

itdude1993

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2014
Berichten
19
Goedemorgen,

Gebruikers bij ons in het domein kunnen niet zelf hun energieschema wijzigen, is het mogelijk om dit in de policy's uit te zetten dat gebruikers zelf hun energieschema aan kunnen passen? waar kan ik dat instellen in de policy's

-server 2008
-Windows 7 Pro
 
Ik ben niet zeker of voor 'gewone' gebruikers het wel toegestaan is om power management / energiebeheer instellingen te doen.
De enige plek (behalve als het gaat om "Om wachtwoord vragen als de pc uit slaapstand komt", wat een gebruikerspolicy is) waar Energiebeheer wordt geregeld is:
Computer Configuration -> Policies -> Administrative Templates -> Power management

Je zult dan in ieder geval moeten beginnen met het deel van de policies te slopen waar ik het boven over had (áls die al gedefinieerd/ingesteld is).
Group policy updaten ("Gpupdate /force"), het werkstation herstarten en dan kijken of de gebruiker het wel kan.
Kan de gebruiker het dan nóg niet, dan zijn blijkbaar Administrator-rechten (of evt. Power User) rechten nodig om energieschemas aan te passen.

Overigens kan het dan wél zijn dat de gebruiker het gewenste energieschema kan kiezen, maar niet aanpassingen doen in de energieschema('s) zelf.
Test ook het kiezen van het energieschema.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan