MP3-tags

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Op mijn PC heb ik een mooie verzameling MP3-bestanden.
Voor de duidelijkheid in Windows Verkenner hadden ze allemaal de naamstructuur "Uitvoerder - Titel.mp3".

Toen ik die MP3-bestanden op een MicroSD-kaartje kopieerde voor gebruik met de MP3-speler van een nieuwe GSM bleken de namen in de lijst een zootje. Sommige heten "Uitvoerder - Titel.mp3", maar de meesten hadden een andere naam en een hele reeks (afkomstig van mijn geripte CD's) heten gewoon Nummer1,Nummer2, ... En zo had ik er dus heel veel met dezelfde naam.

Op die manier kwam ik er dus achter dat de MP3-speler van de GSM niet de bestandsnaam maar de tag titel weergeeft.

Vervolgens heb ik op mijn PC met VLC-player, alle bestanden in Playlist gesleept en één per één de Info bekeken en aangepast.
Enkel het titelveld heb ik gevuld met "Uitvoerder - Titel" en alle andere velden heb ik gewist. Voor mij is dit voldoende. Als ik meerdere velden zou invullen was ik een hele dag bezig.

Enfin, alles was na twee uur aangepast en gecontroleerd. MicroSd-kaartje gewist en alle aangepaste bestanden terug gekopieerd.
Maar, alhoewel veel minder, blijven er liedjes met een vreemde naam. Zelfs een tiental met Nummer...

Controle van het originele bestand met VLC-player leert me dat alles OK is.

Wat kan er hier dan nog foutlopen ?

Groeten,
Marnik
 
Dankjewel djanoleone,

dus VLC doet de job niet goed ?

Groeten,
Marnik
 
Probleem opgelost.
Ondanks het feit dat alle tracks op de MicroSD-kaart in orde waren, hield de GSM toch oude namen bij (in intern geheugen vermoed ik).

Oplossing:
-kaartje er uit halen (namen blijven zichtbaar, maar niet afspeelbaar)
-bibliotheek updaten (resultaat geen enkele naam meer)
-kaartje er terug in (vind nu de nieuwe tracks en werkt de namen bij)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan