Draadloos sneller dan Bedraad ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zegmaarjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2015
Berichten
1
Goedemorgen,

Ik heb een probleempje met mijn internetverbinding.

Als ik met utorrent iets download van een prive-tracker gaat dit draadloos sneller dan bedraad.
Ik heb internet van upc 200Mb/s dl en 20Mb/s ul

Ik heb al diverse instellingen van mijn netwerkkaart geprobeerd maar niks helpt.

Mijn netwerkkaart is een: qualcomm atheros ar8161/8165 pci-e gigabit ethernet controller

En de instellingen zijn:

Afsluiten Ontwaken-Uitgeschakeld
ARP Offload-Uitgeschakeld
Buffers ontvangen-512
Buffers verzenden-256
ECMA-Uitgeschakeld
Energy Efficient Ethernet-uitgeschakeld
Flow Control-Uitgewschakeld
Grote verzending-offload(ipv4) ingeschakeld
Grote verzending-offloadv2(ipv4)-ingeschakeld
Grote verzending-offloadv2(ipv6)-ingeschakeld
Interrupt controle-Uitgeschakeld
Jumboframe-uitgeschakeld
Max IRQ per seconde-5000
Netwerkadres-niet aanwezig
NS offload-ingeschakeld
Offload van IPv4-controlesom-Tx en Rx ingeschakeld
Offload van tcp-controlesom (IPv4)-Tx en Rx ingeschakeld
Offload van tcp-controlesom (IPv6)-Tx en Rx ingeschakeld
Offload van udp-controlesom (IPv4)-Tx en Rx ingeschakeld
Offload van udp-controlesom (IPv6)-Tx en Rx ingeschakeld
RSS Queues – 4 RSS Queues
Schalen aan de ontvangstzijde – ingeschakeld
Snelheid en duplex – Automatisch onderhandelen
SWOI – Uitgeschakeld
VLAN ID – 0
WOL Magic Pakket – uitgeschakeld
Wol Patroonovereenkomst - uitgeschakeld


Ik hoop dat velen mijn bericht lezen en dan zal er toch wel 1 knappe kop zijn die mij kan helpen.

Groeten,

Jan
 
200Mb klinkt allemaal erg leuk. Ten eerste WiFi is altijd trager. Je behaalt daar nooit de snelheden mee als een vaste aansluiting. Daarbij ben je erg afhankelijk van je omgeving. Iemand op het zelfde kanaal als jij zal ook jouw signaal verstoren. Tevens hangt het er ook nog eens vanaf wat er allemaal aan muren en soort muren en plafonds er in je huis aanwezig zijn tussen de modem en de plaats van je computer alwaar je het draadloze ontvangst hebt.

Ten tweede. Ik doe nog al regelmatig werkzaamheden voor UPC. Ik kan je dit verklappen. Ik weet niet waar jij woont en dat doet er eerlijk gezegd ook niet toe daar ik die informatie niet bezit en de klantenservice al helemaal niet weet dan wel afgeeft. Veel wijkverdelingen en straatverdelingen zijn helemaal nog niet ingericht op deze snelheden. Zijn ze nog mee bezig.

Voor alle geldt ook nog eens hoeveel mensen maken op dat moment gebruik van internet, want het draadloze signaal gaat na de modem over op de kabel via dezelfde frequentie als iedereen alleen het IP-adres waarmee je dat signaal over dezelfde frequentie heen stuurt verschilt. Pas vanaf je wijkverdeler of hoofdverdeler van je woonplaats gaat de kabel over op glasvezel. Merendeel is gewoon een COAX kabel met koperen kern, maar dat moet in deze niets uitmaken. Afstanden voor vanaf de wijkverdelers naar de straatverdelers en dus naar de woningen toe zijn te klein om daar glasverzel voor te gebruiken. Het verschil is nauwelijks tot niet waarneembaar en is kost veel te veel geld om dat daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. Nieuwe woonwijken kregen dit vroeger nog wel, maar ook dat is inmiddels nagenoeg verleden tijd en achterhaald. Men heeft hier alleen voordeel daar het minder kost daar de straat en tuinen dan toch al open liggen. Maar even terug naar het aantal gebruikers. Hoe drukker het op internet is hoe langzamer het signaal zich over het infranet beweegt. Zie het als allemaal auto's op de snelweg bij een versmalling en bij tolwegen waar je allemaal in de rij gaat staan om te betalen.

Al met al ben je voor je snelheid van veel factoren afhankelijk. Daarnaast en wat veel mensen ook nog eens vergeten is je computer zelf. Ik vergelijk het altijd maar met een kraan. Voor de hoofdwaterkraan kan een waterdruk staan van bijvoorbeeld 4 millibar. Als jou keukenkraan maar max 2 millibar kan verwerken, dan zal de druk na de keuken kraan hooguit 2 millibar zijn en niet meer. Om de 4 millibar daadwerkelijk te behalen, wat technisch ook niet eens mogelijk is met een normale keukenkraan, dan zullen de transportwaterleidingen in huis allemaal 22mm moeten worden en de kraan die een buisje heeft van 10mm zal dan ook 22mm moeten worden. Echter dan blijft de wrijving van de buis nog over. Hoe langer een waterleiding is, hoe meer de weerstand in de waterleiding wordt waardoor de druk zal afnemen. Dit is dan ook de reden dat men buizen gebruikt waarvan de diameter over lange afstanden niet te dun is en daarin zo min mogelijk haakse bochten verwerkt, want ook hulpstukken (aftakkingen) beïnvloeden de weerstand. Deze zal op die hulpstukken dus ook toenemen.\

Als laatste is de gebruikte kabel tussen modem en abonnee overname punt net als de plaatsing van de kabel op verdeelelementen cruciaal. Alles moet naast retourgeschikt ook nog eens op een aansluiting zitten waarvan de dBmV zo laag mogelijk is. In de praktijk betekend dit dus dat lange lengte kabel op een zo laag mogelijke uitgang komt. De modem komt wegens de korte lengte op de uitgang met de hoogste waarde. Meestal is dit op verdelers en versterkers de linker.

Het enige wat ik hiermee wil aangeven is controleer je COAX netwerk in huis. Vermijd scherpe bochten in de kabel en gebruik goede materialen en dan bedoel ik ***lig gezegd niet de materialen die te koop zijn bij de bouwmarkt. Astro en Hirschmann zijn bij uitstek de kwaliteiten die je moet gebruiken. Daarmee werken de kabelexploitanten ook. Verder wat gebruik jij aan F-connectoren. De krimp of de schroef versie. Beide raad ik af en gebruik ik met mijn werk niet eens. Voor de consument is de Push-On F-Connector het meest geschikt. Dit omdat je bij die andere speciaal gereedschap nodig hebt. Compressie F-Connectoren zijn het allerbeste. Dit omdat het dielectrum van de coaxkabel daarmee niet wordt beschadigd en de verbinding daarmee ook nog eens spatwaterdicht is. De krimpconnectoren persen zich om de buitenmantel heen en daarmee kan het dielectrum ook beschadigd raken. Is op zicht niet zo heel erg, maar geeft wel weer meer weerstand. Ook zijn deze verbinding niet waterdicht. Overigens maakt dit voor in huis gebruik niet uit. Daarnaast de connectoren waarbij je de kern van de COAX kabel moet vastschroeven is af te raden. Dit omdat dit de kern kan beschadigen en vervormen. Voor de einddozen geldt ook nog eens dat rijgdozen in een systeem retoursignaal nagenoeg onmogelijk maken. Dit heeft weer te maken met de reflectie en hoge impedantie.

Al met al een hoop technisch info, maar wat vaak wel afhankelijk is van je signaal. Veel mensen geloven vaak niet het verhaal van goede kabels en connectoren, maar helaas zijn deze het meest belangrijk in je systeem om een zo hoog mogelijke snelheid te behalen.

Maar ja dan komt het weer... Ook al is jouw kabelsysteem in huis perfect in orde en zit alles op de juiste plaatst zonder defecten in einddozen, kabels, verdeel en aftakelementen etc... dan nog ben je weer afhankelijk van het signaal wat binnen komt bij het abonnee overnamepunt. Hier moet minimaal 65 dBmV binnen komen, maar dat heeft niets te maken met het verzenden van retoursignalen enkel met het ontvangst en dus bijvoorbeeld noodzakelijk voor het downloaden.

Los van al het technische blijft de computer zelf dus ook enorm belangrijk. Firewall, Antivirus etc etc etc.

Controleer je snelheid via bijvoorbeeld: www.speedtest.net. Zorg dat je hierbij een vaste verbinding gebruikt. Laat het programma zijn werk doen en kijk naar je snelheid. Doe dit vervolgens ook met het draadloze en kijk daar naar je snelheid. Vergelijk deze 2 en desnoods plaats je het hier.

Mijn ervaring van instellingen internetkaarten is dat je daar tegenwoordig nauwelijks echt iets aan hoeft te doen. Gaat bijna allemaal automatisch. Daarbij staan de instellingen ook op de site van UPC of kun je dat vragen aan een medewerker van de klantenservice aldaar.

Zorg wel dat voor je computer alle laatste updates hebt binnengehaald.

9 Van de 10 keer ligt de snelheid bij de klant zelf.

Kortom het is dus niet echt zo te zeggen waar het aan ligt. De gegevens van je netwerkkaart zijn niet overal gelijk. Ligt aan de kaart en ook je PC. Daar worden de instellingen op afgestemd. Je kunt een paar handmatige wijzigingen aanbrengen en dat zal UPC ook aangeven, maar mijn ervaring is dat dit nooit echt iets uithaalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan