Voip bij belgacom (proximus) bbox instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Berichten
326
Ik heb voip van 3starsnet voor onze club aangevraagd en deze werkt als we die via hun portal laten doorschaken naar een ander nummer of gsm nummer.
Enkel het vaste telefoontoestel werkt niet, niet bellen, niet gebeld worden.
Dat zou aan de instelling van de bbox liggen, alleen weet ik niet wat ik moet wijzigen.
Ik kan dus wel in de bbox inloggen.:confused:
 
Dit is bijzonder onduidelijk:
a. Is het vaste toestel een VOIP toestel of een 'normaal' analoog telefoontoestel?
b. Waar is dat vaste toestel op aangesloten?
c. Staat er nog een andere router tussen het vaste toestel en de bbox?
d. Een link naar de instellingen (zowel op routers als op toestellen) zoals 3starsnet zich dat voorstelt zou ook niet verkeerd zijn om te vermelden.

Ik kan niet garanderen dat ik ook een oplossing heb, maar de antwoorden op bovenstaande vragen lijkt me relevant... :rolleyes:

Tijs.
 
Hoi loeri, bedankt voor je reactie, daar moet het mee lukken denk ik.

Thijs, Het is een gewoon vast toestel, aangesloten via een ata grandstream en via de wan van de grandstream op een lan poort van de bbox.
Er is geen andere router, hebben we daar niet nodig trouwens.
Hier http://www.3starsnet.com/nl/prive/support/vraag-en-antwoord.html vind je onder techniek "hoe configureer ik mijn bbox", alleen is die uitleg verouderd en werkt voor geen meter, zelfs het webadres daar is niet correct.
 
Let op dat de instructies van de voorganger uitgaan van een analoog toestel rechtstreeks op de bbox. Ik neem aan dat jouw instellingen grotendeels op die Grandstream moeten plaatsvinden, dus niet op de bbox maar dat dan de bbox zich zo transparant mogelijk moet gedragen??

Tijs.
 
Ja, inderdaad.
De bbox houd dat nu tegen, zou iets te maken hebben met poort 5060.
 
Ik zie in de bbox instructie:

if you are not using your Bbox2 with 3starsnet settigs but you have a softphone, a ATAbox or an IP phone connected to the bbox, you have to go to the web configuration page of the bbox, Telephony and then change only the gateway port "5060" ports to "49999".Apply the changes and reset bbox in order to have the changes effective.

Oftewel: ik lees het zodanig dat je de voip configuratie van de bbox dan moet ombouwen naar een andere poort dan 5060.

Tijs.
 
Is opgelost, met de ata wilde het niet lukken, we hebben de telefoon dan rechtstreeks op de bbox 2 aangesloten en nu werkt het, wel enkel met een toestel met voeding want een gewone telefoon krijgt geen spanning van de bbox.
 
Dat betekent dus dat je in de bbox3 nu de SIP inloggegevens van 3starsnet hebt ingesteld.

Tijs.
 
Ja dat klopt, maar het is wel een bbox2.
Bij een bbox3 zou dat makkelijker te gaan, maar dat kan ik niet bevestigen.
 
Grin... Bedoelde bbox2, maar evengoed mooi dat het opgelost is. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan