Rdp op windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
391
Hallo,allemaal ik gebruik een laptop met Windows 8 als server .Port staat forward alles is in orde.Behalve dat ik geen verbinding kan maken van buiten af via remote desktop. ik kan ook niet pingen naar buiten en ook van buiten kan ik niet pingen naar mijn ip adres.
Lokale internet is geen probleem.
Weet iemand misschien wat zal probleem zijn?
Alvast bedankt
 
Portforwarding en firewall zijn de gebruikelijke oorzaken voor dergelijke problemen:
a. Heb je in je Internet routermodem portforwarding van poort 3389 TCP ingesteld naar het ip-adres van je 'server'? Let hierbij op: Als je nóg een router tussen je 'server' en Internet hebt staan (dus router-na-router constructie), dan moet je 2x portforwarden: 1x vanaf de routermodem naar het WAN ip-adres van de eigen router en 1x in de eigen router naar het ip-adres van je 'server'.
b. Staat de firewall op de routermodem én op de 'server' inkomende verbindingen toe?

En nog een punt van orde: Je moet extern testen, dus óf door fysiek buiten je eigen netwerk te zijn (bijv. bij buren/vrienden/etc.) of door http://www.canyouseeme.org te openen vanaf je thuisnetwerk en een test naar poort 3389 te laten plaatsvinden.

Tijs.
 
dnties , nogmaals hartelijk bedankt voor de uitleg. Uiteraard heb ik de port 3389 forwarding op de router gedaan. op lokale internet werkt zonder probleem. Vanaf buiten thuis niet. Ik kan zelf niet pingen naar mijn ip adres.
 
Pingen werkt extern ook zo goed als nooit. Dat is een test waar je zo goed als niets aan hebt.

Je vertelt (te) weinig over je setup: Je vermeldt niets over een mogelijke router-na-router configuratie, niets over actieve firewall op je W8 'server', niet over firewall in het routermodem etc.
Niet dat ik van plan was om alles voor te kauwen zoals het bij jou in jouw setup (met jouw specifieke apparatuur/software) ingesteld zou moeten worden, maar de tips zijn niet voor niets gegeven.

Tijs.
 
idd,ik heb maar een router en firewall staan allemaal uitgeschakeld.Daarom weet ik echt niet wat probleem is.Ik heb vaak remote desktop gebruikt en ingesteld en zo. maar hier wilt niet werken.
 
Ik verwijs terug naar posting #4.

Tijs.
 
hollander95,

Het lijkt erop dat je port forwarding of firewall dit blokkeert.

Zorg ervoor dat je wel dat je het juiste ip adres gebruikt

open cmd en typ ipconfig

dan krijg je het volgende :
ipconfig.gif

Zoals het voorbeeld houden we deze ip adres als voorbeeld ip aan, uiteraard moet je wel je eigen ip adres gebruiken.

In je router stel je dan het volgende in

public port = 3389
private port = 3389
LAN IP = 192.168.1.3 (dus je eigen ip)
Protocol = TCP
en zorg dat die regel aanstaat.

Vervolgens maak je een nieuwe regel in je windows firewall/of andere firewall.
voorbeeld van windows firewall.
configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> windows firewall -> geavanceerde instellingen -> regels voor binnenkomende verbindingen -> nieuwe regel

kies poort -> tcp en vul in 3389 -> de verbinding toestaan -> kies alle 3 opties -> vul in bij naam: RDP

Zorg dat je gebruiksnaam een wachtwoord heeft.

Als het goed is kun je via de ip adres wat je kunt vinden op mijnip.nl kun je verbinding maken.

Mocht het nog niet willen verwijs ik je door naar post #4
 
Teamviewer of andere instellingen firewall of... ? Wel handig als anderen ook hun probleem op willen lossen of wij willen helpen wat het geworden is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan