Video met gebaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

repsak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
22
Hallo,

Ik ben bezig om video's te voorzien van gebarentaal. Wil het een beetje professioneel uitzien dan moet het ongeveer zo zijn als in de bijlagen.
De videofilm wordt ondersteund met gebaren, waarbij de video in een soort trapezium te zien is. Daarnaast staat de gebarentolk. De gebarentolk neem ik op met een videocamera met een groen achtergrond (Green screen principe). Daarna kan ik het bij de andere video plakken. De gebarentolk komt dan mooi voor het beeld gebaren.
Maar hoe krijg ik de andere videofilm in een soort trapezium. Met welke editor? Kan ik dat ook nog in grote van het trapezium aanpassen.

Het blijkt dat doven tussen de beide video's inkijken, zodat ze de tolk en de video kunnen volgen.

Wie helpt mij??

Groetjes Kasper
 

Bijlagen

  • Guyot 1.jpg
    Guyot 1.jpg
    12,5 KB · Weergaven: 23
  • Guyot 2.jpg
    Guyot 2.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 25
  • Guyot 3.jpg
    Guyot 3.jpg
    45 KB · Weergaven: 29
Gebarenvideo

Fijn dat je reageert. Wat is de volledige naam van PR en wat kost het programma. Heb jij het programma??
Zou je een screenshot kunnen maken?
 
Adobe premiere is best duur, als alternatief kan je powerdirector aanschaffen, die heeft ook alle opties aan boord die je nodig hebt.
 
Gebarenvideo

Ik heb de demoversie (30 dagen) van Adobe Premiere gedownload. Ik wil het eerst proberen alvorens ik beslis om iets te kopen of te downloaden.
Bij Adobe zijn zoveel mogeljkheden dat het mij erg veel tijd kost om het juiste uit te proberen. Zou je in het kort kunnen vertellen welke opties ik moet gebruiken om tot het gewenste resultaat te komen.
 
Hoi Repsak,

misschien heb je ondertussen al een antwoord gevonden. Zo niet dan hier een korte omschrijving hoe je dit in premiere kan doen.

Je hebt een effect nodig genaamd 'Corner Pin.' Je vind deze bij effecten -> distort -> corner pin (sorry ik weet niet hoe het in het nederlands heet). Dit effect sleep je op de video in je tijdslijn. Selecteer de video op de tijdslijn en ga naar het effect controls venster. Hier klik je op de naam van het effect (dus corner pin). Als je dit doet zie je in het Program Venster (in dit venster speelt je video af) 4 bolletjes verschijnen bij de hoeken van de video. Deze kan je vervolgens naar de juiste plek slepen om de trapezium te maken. Als je shift ingedrukt houd zal hij in een rechte lijn slepen.

verder kan je bij hetzelfde effect controls venster onder motion bij scale de grootte van je video nog aanpassen.

Mocht iets niet duidelijk zijn of je hebt meer hulp nodig dan hoor ik het wel.
 
let wel dat je met corner pin de aspect rato uit zijn verband trekt, verder prima functie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan