BaseTech-videograbber

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wopev

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
62
Bij Conrad hen ik een BaseTech-videograbber BR116 aangeschaft om mijn oude videobanden op pc te zetten.
Ik heb de drivers geïnstalleerd en het bewerkingsprogramma; beide op een bijgeleverde cd-rom.
De videograbber is met composietkabels (2x audio 1x video) zoals voorgeschreven bevestigd aan de videorecorder. De plug naar de pc is uiteraard een usb.
Als ik de opnameknop indruk, krijg ik de melding dat ik de videoband kan starten. Er verschijnt alleen helemaal niets op het scherm.
Ik heb nog een gecontroleerd in my computer of ik alles wel goed geïnstalleerd had; alles klopte.
Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Wopev
 
zijn de composietkabels goed via een scart aangesloten ?
was de scartstekker meegeleverd of van je zelf, anders zou het kunnen dat deze zogenaamd "In" is ipv "uit"
Er bestaan nl scart stekkers voor alleen signaal in en voor alleen signaal uit, ook zijn ze er gecombineerd met schakelaar
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook in het video opname software de input van je grabber geselecteerd?
 
Ik heb de composietkabels direct aangesloten, dus zonder scart. Ik dacht dat dat gewoon kon.
De grabber bood slechts één mogelijkheid; die heb ik gebruikt.

Gr. Wopev.
 
de BaseTech-videograbber BR116 heeft volgens mij geen scart aansluiting.
Kijk eens als je klaar bent om opnamen te maken wat aparaatbeheer zegt. Staan er geen waarschuwingen?

Heb je misschien een ander bewerkingsprogramma, voor het geval dat het aan het programma ligt, wat niet waarschijnlijk is.
 
Ik vermoed dat je op je videospeler de composietaansluitingen gebruikt die bestemd zijn voor naar de videospeler en niet andersom.
Je zal idd je composietstekker via een scartblokje op de scartaansluiting van je videospeler aansluiten.
 
Als ik klaar ben om opnamen te maken staan er geen waarschuwingen.
Ik ga zo spoedig mogelijk een scartblokje aanschaffen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. Wopev
 
Inmiddels een scartblokje aangeschaft composietkabels erop aangesloten; helaas er gebeurt niets.
Er wordt bij de video-input overigens melding gemaakt van een aangesloten OEM device.
Op de achterkant van de videorecorder zijn twee audio-composiet uitgangen. Als ik daar de rode en witte kabel op aansluit krijg ik wel direct vanuit de computer (zacht) het geluid te horen.
Maar toch...nog steeds geen beeld.
Wi8e o wie kan mij helpen??

Gr. Wopev
 
Ik kom er achter dat het zachte geluid niet uit de pc kwam, maar uit de koptelefoon.
Niet van belang, maar ik meld het toch maar even.
W.
 
welke hardware gebruik je verder om je videospeler als composiet aan te sluiten op je pc?
Ik denk dat er dan een instelling in je opname programma niet goed staat.
 
Ik neem aan dat je de videokaart die ik gebruik, bedoelt.

Dat is een ASUS 210 Silent (GeForce PhysX, by NVIDIA, HDMI, 1GB DDR3)

Groetjes,

Wopev
 
als je er zeker van bent dat het de juiste scartstekker is (video out) dan zou je eens in de instellingen kunnen kijken van de bijgeleverde software ,staat deze b.v. op Pal.
 
Ik heb een in/out scartstekker besteld.
Ik houd je op de hoogte.

W.
 
Ik neem aan dat je de videokaart die ik gebruik, bedoelt.

Dat is een ASUS 210 Silent (GeForce PhysX, by NVIDIA, HDMI, 1GB DDR3)

Groetjes,

Wopev

Dat is niet wat ik bedoel, Mijn wedervraag is:
Naast de speler en de scartverloop naar cinch heb je de speler aangesloten op welke hardware naar je pc.
Ik mag aannemen dat je een vorm van een usb videograbber hebt aangeschaft. Maar dat vermeld je nergens. Ook niet met welke opname software je het hebt geprobeerd.
 
Laat ik het met een plaatje verduidelijken.
Als ik iets wil opnemen verschijnt bij mij het volgende scherm:
device driver.jpg

Hier moet ik dan de device driver invullen.
Soms is er dan een keuze uit meerdere. Dan ik het een kwestie van ze allemaal nalopen als je niet weet welke je moet hebben.

Ik hoop dat het nu lukt.
 
Ik heb een BaseTech-videograbber BR116 met een usb 2.0 aansluiting.grabber.jpg

Gr. Wopev
 
Dan verwacht ik dat je, nadat de usb ingestoken is, je het bovenste vak, links moet invullen. Op pijltje of radertjes klikken.
Daar moet dan die BR116 op de een of andere manier verschijnen.
Is er een driver schijf bij die nodig is om drivers voor je systeem te installeren?
 
grabber2.jpg20-3-2015 17;11;58.jpg

Op de eerste attachment staat wat je te zien krijgt als het pijltje en de radertjes zijn aangeklikt.
De tweede attachment is de afbeelding van de bijgeleverde cd-rom waarop de drivers staan.

Gr. Wopev
 
Ik verwacht dat als je de cd in de drive doet dat je dan een setup of install zult zien.
Laat die dan eens lopen. Start dan de videograbber software op. Ik mag hopen dat je dan de juiste keuze kunt maken de dat hij het dan doet.
 
Het lek is boven.
Ik heb de in/out scartstekker binnengekregen en de boel werkt naar behoren.
Behalve vanaf de videorecorder kan ik ook vanaf de dvd-speler opnemen.
Ik heb nog één vraag.(Als ik die overigens in een apart thema moet stellen zal ik dat uiteraard doen)
Het blijkt dat ik de videograbber zijn bestanden niet opslaat op een harde schijf, waar ik eigenlijk van uit ging, maar direct wil branden op een dvd.
Is er een mogelijkheid dat de gebrande dvd kan rippen en alsnog op een harde schijf opslaan?

In ieder geval: Iedereen super bedankt voor het meedenken! :d

Groetjes,

Wopev
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan