Beste router van 50 - 60 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takua

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Berichten
162
Welke router van 50 - 60 euro is het beste? Ik heb het alles-in-1 pakket van Ziggo (de duurste). Ik heb nu een oude router die aangesloten is op mijn Ziggo modem, maar die werkt niet goed, hij valt vaak weg en doet het soms niet.
Ik heb zelf al gezocht naar routers en ik heb gezien dat de TP-Link-WDR4300, 3600 en de TP Link Archer C2 waarschijnlijk goede zijn. Of de Tp Link 1048ND (zo heet hij ongeveer weet de precieze naam ff niet zo).

Ik weet alleen niet welke ik moet kopen dus als jullie advies kunnen geven zou dat fijn zijn.
 
Wat zijn de eisen? De archer is de meest moderne. de 1048 is redelijk oud.

Zonder verder oordeel te vellen is de archer iig de meest up-to-date en moderne keuze.
 
Ik had dat door :) en het antwoord blijft hetzelfde: de 1043 is heel oud.

De router is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. De ontvangende kant moet ook een fatsoenlijke doorvoer hebben. Om de volle snelheid van je router te benutten moet je dus mogelijk ook 15-25 euro reserveren om je computer kant te voorzien van een nieuwe aansluiting.

Maar voor de prijs is de archer nog steeds de beste keus.
 
Ik had dat door :) en het antwoord blijft hetzelfde: de 1043 is heel oud.

De router is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. De ontvangende kant moet ook een fatsoenlijke doorvoer hebben. Om de volle snelheid van je router te benutten moet je dus mogelijk ook 15-25 euro reserveren om je computer kant te voorzien van een nieuwe aansluiting.

Maar voor de prijs is de archer nog steeds de beste keus.

Sommige mensen zeggen dat de WDR4300 beter is en ik heb slechte reviews gelezen over de Archer C2. Waarvoor moet ik de 15 - 25 euro reserveren? Voor een nieuwe netwerkkaart?
 
inderdaad, indien nodig een nieuwe netwerkkaart.

De archer c2 heeft inderdaad wat minpunten. Hangt er ook een beetje vanaf waar je tevreden mee bent.

Als je op 2,4 GHz blijft is er de afgelopen 7 jaar eigenlijk niets veranderd. Het maximale wat je daar uit kunt persen is meestal zo'n 10 MB/s. Als de afstand het toelaat kun je ook kijken naar de 5GHz oplossing en dan kun je in principe t/m 30MB/s.

NB nog over je netwerkkaart: Ik zag in je speedtest dat je upload hoger is dan je download. Dat kan een indicatie zijn dat de computerkant een rol speelt in de kwaliteit van de verbinding, vandaar dat ik dat even meegeef als overweging. Anders heb je straks een nieuwe router en mogelijk exact dezelfde u/d
 
inderdaad, indien nodig een nieuwe netwerkkaart.

De archer c2 heeft inderdaad wat minpunten. Hangt er ook een beetje vanaf waar je tevreden mee bent.

Als je op 2,4 GHz blijft is er de afgelopen 7 jaar eigenlijk niets veranderd. Het maximale wat je daar uit kunt persen is meestal zo'n 10 MB/s. Als de afstand het toelaat kun je ook kijken naar de 5GHz oplossing en dan kun je in principe t/m 30MB/s.

NB nog over je netwerkkaart: Ik zag in je speedtest dat je upload hoger is dan je download. Dat kan een indicatie zijn dat de computerkant een rol speelt in de kwaliteit van de verbinding, vandaar dat ik dat even meegeef als overweging. Anders heb je straks een nieuwe router en mogelijk exact dezelfde u/d

Dat was dus in die test. Ik heb nu nog een test gedaan waar andere resultaten uitkwamen, de snelheid van mijn internet is ook niet altijd hetzelfde.

http://www.speedtest.net/my-result/4204010462
 
Gewoon je aankoop doen... Hou alleen dus even in je achterhoofd dat als de situatie niet verbeterd mogelijk de andere kant ook een probleem kan zijn.

Ik heb jaren in dezelfde situatie gezeten. Niet ideaal, maar met een goede router en goede USB adapter haalde ik toch wel een redelijk stabiele 8-10 MB/s.

Als je iemand kent (of natuurlijk zelf) met een goede USB wifi adapter kun je die natuurlijk altijd even inpluggen en kijken of de situatie verbeterd/veranderd voordat je een nieuwe router aanschaft.
 
Gewoon je aankoop doen... Hou alleen dus even in je achterhoofd dat als de situatie niet verbeterd mogelijk de andere kant ook een probleem kan zijn.

Ik heb jaren in dezelfde situatie gezeten. Niet ideaal, maar met een goede router en goede USB adapter haalde ik toch wel een redelijk stabiele 8-10 MB/s.

Als je iemand kent (of natuurlijk zelf) met een goede USB wifi adapter kun je die natuurlijk altijd even inpluggen en kijken of de situatie verbeterd/veranderd voordat je een nieuwe router aanschaft.

Iedereen in dit huis heeft last van het slechte internet en ik heb er op andere apparaten ook last van, dus het ligt wss niet aan mijn netwerkkaart. De router die we nu hebben is 10 jaar oud. Maar de wdr4300 heeft 3 antennes + ik heb slechte dingen gelezen over de archer c2 dus kan ik niet beter de wdr4300 nemen?
 
Dat kan, maar die kan geen "AC" wifi doen. Maar dan kun je ook beter meer uitgeven. Als je niet van plan bent om over te stappen op "AC" dan is de 4300 prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan