rj45 socket muur werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco1994

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Berichten
3
Hoi,

Bij me thuis heb ik bij de stopcontacten in de verschillende kamers een rj45 socket.

Via mijn router heb ik zowel draadloos en bekabeld internet. Wanneer ik naar een andere kamer wil om daar netwerk te leggen heb ik weinig connectie.
Zodus wil ik de rj45 socket gebruiken. Ik heb er een (geressette) dlink aan vastgeplugd naar de laptop maar dit wil niet werken.

Daarnaast heb ik de dlink ingesteld als Acces point , dit wil ook niet werken. Nadien probeerde ik in dezelfde range te zitten als mijn router maar dit werkt ook niet. (dhcp uit)

Hoe stel ik dit juist in zodat ik in elke kamer in het huis internet kan hebben via de rj45 socket in de muur terwijl de router beneden is geinstalleerd.

dankje
marco
 
Marco1994,

Is je RJ45 socket wel goed aangesloten ?
Dit kun je testen om een kabel van je RJ45 socket naar je laptop te doen en tijdelijk je WIFI uit te zetten van je laptop.
Als je internet hebt dan zit je goed ^^.

Kijk dan naar het volgende:

-Zorg ervoor dat je DHCP uitstaat.
-Zorg dat je Dlink niet op hetzelfde ipadres te bereiken is als je hoofdrouter of andere apparaten maar wel binnen het bereik houden van Hoofdrouter.
-Zorg ervoor dat je Subnetmasker hetzelfde is.
-Zorg dat de bekabeling op 1 van de LAN poorten zit en niet op de WAN poort.

Werkt dit niet:
Probeer dan eens uPnP uit te schakelen op je Dlink.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het dekseltje er es afdraaien om te zien of het überhaupt wel aangesloten is .. zéér waarschijnlijk van niet ..
 
@Woordvoerder,
@ whittey,

bedankt , het is inderdaad niet aangesloten.
Wat nu ? Deksel van de muur halen en dan ?
 
Marco1994,

Aansluiten volgens de straight manier.
1: Oranje-Wit
2: Oranje
3: Groen-Wit
4: Blauw
5: Blauw-Wit
6: Groen
7: Bruin-Wit
8: Bruin
 
Ok, ik heb het losgemaakt van de muur. volgens de straight opnieuw gedaan (witoranje-oranje,...,... bruin). Goed ingeduwd. Stroom weer aangezet, pc erop gezet maar werkt nog steeds niet. Vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan