Besturing systeem freezed

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
119
Dag mensen van de helpmij forums,

Ik zit met een probleem na een her installatie van mijn windows 7 heb ik als ik bijvoorbeeld: Skype, een game, spotify en een stream open heb staan.
Dan loopt mijn pc vast.
Hij valt niet uit maar muziek stopt en ik kan niks meer voor de rest maar mijn pc blijft nog wel doorgaan.
Mijn specs:
- Windows 7 Home premium
- NVIDIA Geforce GTX 770
- AMD FX9590 4,7 ghz
- 16 GB RAM
- Coolermaster GX650 voeding

Weten jullie wat het zou kunnen zijn en wat eventueel een oplossing zou zijn.
(Ik heb alle updates geinstaleerd en drivers die er bij horen.


Met vriendelijke groet,


Annowins
 
Drivers van je moederbord & videokaart geïnstalleerd? Dus de drivers van de fabrikant gedownload en geïnstalleerd?
 
Ik heb daar ook aangedacht en geinstaleerde maar nog zonder resultaat
 
Zijn je temperaturen in orde? Laat die anders eens hier zien.
Werkgeheugen al eens getest?
 
Ik ben inderdaad zeer benieuwd naar de temperaturen van die processor. Die processor heeft namelijk een TDP van 220(!) watt. Zoiets kan men in principe onmogelijk koelen met lucht. Zie de downloadlink in mijn handtekening voor een goed proggie om die temperaturen te meten.
 
Hier is de volgende Informatie die door jullie is gevraagd:
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD FX-9590 16 °C (schommelt tussen de 16/30 als ik hem normaal gebruik zoals nu)
Vishera 32nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (11-11-11-28)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942) 23 °C
Graphics
E2242 (1920x1080@60Hz)
MD30422PH (1680x1050@59Hz)
LCDTV (1440x900@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 770 (MSI) 33 °C
 
Mijn moederbord is de:
Asus M5A97 EVO R2.0
Maar ik moet dus een nieuw moederbord halen hiervoor? dat is lekker want die is net nieuw.
En wat is dan wel aan te raden om te nemen?
 
Daarnaast klopt de temperatuur van die processor ook niet. 16 graden is onmogelijk. Ik zie dit de laatste tijd zo vaak bij die AMD processors.

Lees eens de temperatuur uit met SpeedFan: klikkerdeklik!
 
Even een rapport betrouwbaarheidsgeschiedenis opvragen.

Combineer windowstoets & r → typ: perfmon /report

Wacht tot de rapportstatus gegenereerd is.
Klik op Bestand in de werkbalk → Opslaan als
Noem deze reportperfmon (html wordt vanzelf hieraan toegevoegd)

Upload dit bestand op Filedropper

Post de hyperlink in je volgende reactie.
 
Laatst bewerkt:
dit bord zou je kunnen gebruiken : ASUS M5A99FX PRO R2.0, maar ook deze zou het kunnen doen: Asrock 990FX Extreme9
Kijk, voor je gaat bestellen, of je geheugenmodules in de QVL voorkomen, dat ze er niet op staan wil niet zeggen dat ze niet werken, er kan zich in een later stadium een situatie voordoen waarbij je één (of meerdere) BSOD's/foutmeldingen krijgt, die vaak te herleiden zijn aan incompatiblle geheugenmodules.

EDIT: ben je een hardcore-gamer? dan zou ik de voeding ook nog aanpassen .. minimaal 700W.

EDIT2: link naar supported CPUs Asus bord: http://www.asus.com/Motherboards/M5A99FX_PRO_R20/HelpDesk_CPU/
link naar supported CPU's Asrock Bord : http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme9/?cat=CPU
 
Laatst bewerkt:
Je log meldt het volgende:

Een apparaat heeft een configuratieprobleem waardoor het niet juist werkt.
Details:Het apparaat, HID-toetsenbordapparaat, meldt tv_ConfigMgrErr39. Dit apparaat is pas beschikbaar als het probleem is opgelost.
De Plug and Play-id voor dit apparaat is HID\VID_1532-PID_0016-DID_0000-MI_02\7-1AC1C101-0-0000

Oplossing:
1. Controleer of het juiste stuurprogramma is geïnstalleerd.
2 Controleer of een bijgewerkt stuurprogramma beschikbaar is van de fabrikant.
3. Probeer het apparaat te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren via Apparaatbeheer.
4. Sluit een ander toetsenbord aan.
Suc7:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het aparaat probleem vrij simpel verholpen maar lost dit gelijk alles op? want als het aan mijn moederbord ligt dan ben ik nog wat veder van huis namelijk
 
Tsja, of het álles oplost weet ik niet, je kan het gewoon gaan proberen DENK ik ..
Verder weet ik niet of er vermogens beperkers/regelaars op de borden zitten, zouden die er wél op zitten, dan zou het dus best kunnen dat je de volledige kracht van je processor niet kan benutten ..
Is dat niet aanwezig, zou je je bord om zeep kunnen helpen door te grote vermogens/stromen door je bord te laten lopen (mocht je processor voluit gaan)
Het bord is tenslotte ontworpen voor vermogens tot 140W CPU's ..

Offtopic: Heb je je dit systeem zélf 'geschonken' of ben je bij een pc winkel geweest ?(e.e.a. in overleg met de winkelier..)
 
Bijde ik ben ook bij een winkel geweest met dit systeem en die zij dat dit gewoon zou werken.
 
Wil je over een week melden of er nog problemen zijn of het is opgelost?
 
Een moederbord is niet voor niets gemaakt voor processors tot een bepaald TDP. Een socket (waar de processor in gaat) is van een bepaalde sterkte en kan slechts bepaalde hitte aan. Voor meer warmteontwikkeling moet het socket worden versterkt. Ik raad je dus niet aan de processor zo te blijven gebruiken, aangezien zo de processor als het moederbord defect kunnen raken.

Het bevriezen van het besturingssysteem kan ook aan instabiliteit van het systeem liggen (wat wordt veroorzaakt door incompatibiliteit). Bij hardwarematige fouten krijgt men bijna altijd een blue screen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan