server niet meer te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Berichten
292
terminal server is plotseling niet meer te benaderen door andere computers om in te loggen,
nu heb ik even het een en ander uit getest, maar ik kan de server zelfs niet pingen.
Ik kan op de server wel gewoon op internet en andere computers pingen etc.
Via teamviewer kan ik de server wel benaderen, meest vreemde vind ik dat hij niet te pingen is.

Heb ook een extra netwerkkaart geplaatst om te kijken of het hier niet aan ligt maar met het nieuwe ipadres op deze kaart is hij ook niet te pingen.

Heb de virusscanner en firewall ook verwijderd, maar mag allemaal niet baten.
Wat hier aan te doen
 
Behoorlijk onvolledige melding:
a. Zit de server in hetzelfde ip-adressegment als de werkstations van waaraf je er met RDP op wilt kunnen komen? En geldt dat ook voor die andere netwerkkaart?
b. M.b.t. niet kunnen pingen etc.: Zet eens tijdelijk alle firewall programmatuur uit op de server en probeer het opnieuw. Als het dan wel werkt, dan moet je poort 3389 TCP inkomend (of welke afwijkend poort-nummer je maar voor RDP op de server hebt ingesteld) toevoegen als toegestaan in alle (netwerk-)profielen in de firewall programmatuur op de server.

Tijs.
 
uiteraard zelfde ipadressegment, is op dezelfde router aangesloten geldt ook voor de andere netwerkkaart,

zoals aangegeven is de virusscan en firewall verwijderd.

ah ik ben er al uit mbt het pingen, na het verwijderen is de windows firewall automatisch weer ingeschakeld.
ga nu aan de gang mbt terminal server
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan