Back-ups mislukken na aantal dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoezzz

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
86
Beste helpmij leden,


Ik heb een Server draaiende op Server 2008 R2, hierop draai ik Windows Server Back-Up die ge-scheduled staat op 02:00 in de nacht.
Nu is het zo dat wanneer de server gereset is, hij een aantal dagen een goede back-up maakt. Na enkele dagen gaat de back-up steeds mislukken en krijg ik een foutmelding "De bewerking om een back-up te maken van het volume is afgebroken voordat de bewerking werd gestart."

In mijn logfiles staat het volgende:


Logboeknaam: System
Bron: volsnap
Datum: 26-3-2015 2:00:40
Gebeurtenis-id:24
Beschrijving:
Op volume H: is onvoldoende schijfruimte voor het uitbreiden van de schaduwkopieopslag voor schaduwkopieën van H:. Door deze fout bestaat het risico dat alle schaduwkopieën van H: worden verwijderd.


Logboeknaam: System
Bron: VDS Basic Provider
Datum: 24-3-2015 2:00:01
Gebeurtenis-id:1
Beschrijving:
Onverwachte fout. Foutcode: 490@01010004

Logboeknaam: System
Bron: cdrom
Datum: 24-3-2015 2:00:08
Gebeurtenis-id:7
Beschrijving:
Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom0.



Ik heb geen idee waarom de back-ups elke keer mislukken. Misschien dat iemand mij hier kan helpen?


Alvast bedankt,

DaVoezzz
 
Klinkt als te weinig schijfruimte op H:. Heb je dat al gecontroleerd?
 
:H is een "door systeem gereserveerde" schijf".. gepartitioneerd door Windows zelf van een schijf waar nog 180GB op vrij is..
 
Als die H: schijf (of :H zoals jij het noemt, dat syntactisch helemaal fout is) geformatteerd is als FAT32 en je probeert er een bestand op te zetten die groter is dan 4GB krijg je sowieso een melding dat er te weinig ruimte is. FAT32 kan bestanden groter dan 4GB niet aan. Daarvoor moet de schijf geformateerd zijn als NTFS.
 
Laatst bewerkt:
Mijn systeem is ingesteld om een back up van A: en C: te maken op een B: schijf. Verder word H: door het systeem gebruikt als volume voor schaduwkopieën. Ik doe zelf niks met die H: schijf.
 
Kijk toch eens hoe deze geformatteerd is. Als het inderdaad FAT32 is en er voldoende vrije ruimte is, zou wat vertelde de oorzaak van de melding over schrijfruimte kunnen zijn.
 
145GB vrij zegt mij weinig. Of dat genoeg is hangt helemaal af van hoeveel data je wilt backuppen. Kan dus nog steeds een schijfruimte probleem zijn.
 
Op die schijf word geen back up gemaakt. De back up is rond de 140GB, en word weggeschreven naar een schijf waar nog 1,1TB vrij is. Verder heeft die H: schijf niks met mijn back up te maken. Zoals ik al zij worden de A: en C: schijf op de B: schijf geschreven..
 
Voor die schijven geldt uiteraard ook hetgeen al gezegd is.
 
Dat begrijp ik inderdaad. Alleen waarom doet hij het na resetten wel een aantal dagen goed? En daarna niet meer? De schijven zijn allemaal NTFS geformatteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan