Unidentifeid network: no internet access

Status
Niet open voor verdere reacties.

etienne123515

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Berichten
4
Goedemorgen allemaal,

Ik zit sinds vanochtend met een vervelend probleem. Na een korte onderbreking van gisterenavond in het internet geeft mijn PC sinds vandaag de melding dat hij geen verbinding heeft. Ik krijg de foutmelding zoals ik die in de titel heb geplaatst.
Ik heb geprobeerd via de troubleshooter te achterhalen wat het probleem is, maar krijg dan de melding:
"Local area Connection" doesn't have a valid IP configruation.

Ik ben de hele ochtend al aan het zoeken naar de oplossing op het internet en heb al verschillende zaken geprobeerd. Zo heb ik bij eigenschappen bij network connections via "internet Protocoal Version 4 (TCP/IPv4) een handmatig IPadres ingevoerd - dat IPadres werd gegegeven in de uitleg van een YouTubefilmpje - maar helaas zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd om mijn driver te updaten, ook zonder resultaat.

Heeft iemand nog een oplossing?

Alvast bedankt.

Groet, Etienne
 
Een hele simpele (mogelijke) oplossing is de router/modem resetten.
Dit verricht echt heel veel wonderen.

Ik denk dat er op dit moment een ip-adres conflict is in je router/modem waardoor er een ander apparaat in je huis het ip-adres heeft wat je pc eerst had (dit heb ik meerdere malen meegemaakt, resetten helpt dan omdat de router opnieuw ip-adressen gaat toekennen).
 
Het woord "resetten" wordt te pas en te onpas gebruikt, terwijl eigenlijk herstarten is bedoeld, dus het apparaat herstarten via aan-uit knop (indien aanwezig) danwel herstarten via voedingsstekker eruit, even wachten en voedingsstekker erin.
Resetten hoort opgevat te worden als terugzetten naar fabriekswaarden, en dat is hier (zeker) niet bedoeld.

Oftewel: Herstart de router, reset 'm niet. :D

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan