Internet naar zolder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrkrstft

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
2
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site, dus als ik dit onder een verkeerd topic plaats, mijn excuses.
Ik ben van plan om op zolder een kamer te maken, er ligt al 1 internetkabel. Ik heb echter een PS4, en een PC, die beiden aangesloten zijn op het internet. Ook komt de wifi niet tot zolder, en ik zou dus ook graag een wifi-versterker op zolder hebben. Ik heb dus in totaal 3 verbindingen nodig.
Ik heb wat research gedaan en ik kom tot de conclusie dat het niet mogelijk is om internetkabels te 'splitten' (verbeter mij als ik het fout heb, ik heb niet zoveel verstand van netwerken :confused:).
Ik kan dus nog 2 kabels naar boven laten trekken, dit wordt echter lastig omdat het maar een dun PVC-buisje is, en ik ben bang dat 3 kabels niet zullen passen.
Is het misschien een optie om een extra router/modem aan te schaffen en deze op zolder aan te sluiten op de internetkabel die er al ligt? Nogmaals, ik heb erg weinig verstand van dit onderwerp, dus als ik complete onzin praat, mijn excuses.

Alvast bedankt!
 
Als je een switch aanschaft sluit je daar die ene kabel op aan en heb je bij een 5-poort switch 4 poorten over om apparaten op aan te sluiten.
 
Persoonlijk zou ik gebruik maken van "internet" via de elektriciteit net.

Hier kunt u wat informatie lezen en reviews lezen over wat er te koop is.
http://computertotaal.nl/tag/netwerk-via-stopcontact

Zelf heb ik deze oplossing gebruikt en het is heel eenvoudig in te stellen en levert een prima resultaat op zonder dat je kabels hoeft te trekken.
 
Laatst bewerkt:
Er ligt al een kabel dus die hoeft niet er naar toe gebracht te worden. Een switch kost ongeveer 20 euro en DLAN is een stuk duurder. Daarnaast is bekabeld, wat er dus al ligt, een stuk sneller. Een switch doet daar niets aan af.
 
Edmore zou wel kunnen wat je zegt maar lijkt me fijn om alternatieven aan te geven, ook eventueel voor andere lezers die misschien geen kabel hebben.
 
zou wel kunnen wat je zegt

Sterker nog, het IS zelfs zo. In dit geval ligt er een kabel en is een DLAN een onnodige en dure oplossing. Als er helemaal geen kabel ligt is een DLAN oplossing prima.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt heren! Fijn om verschillende oplossingen te lezen, ik ga denk ik voor de switch, maar de devolo klinkt ook wel erg handig, vooral voor delen in het huis waar we nog geen kabel hebben.
 
Daar gebruik ik zelf ook DLAN voor. Dat werkt prima. Maar op zolder waar je al een kabel hebt liggen is een switch beter omdat het sneller en een stuk goedkoper is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan