hulp bij amd fx-6100 3.30 ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaaago

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2015
Berichten
1
hallo

ik wil gaan overclocken voor beter fps voor me games
mijn gpu is tri-x r9 290 en me werk geheugen is 8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 573MHz dat zit wel goed denk ik.
maar als ik aan het gamen ben zo als batman of gta met normale setting dan krijg ik onwijze fps drops van 60 naar 40 fps soms nog 30.
als ik dan naar me pc kijk denk ik dat het me cpu is of kijk ik ergers over hen.
ik heb geen geld om nieuwe spullen te kopen deze daarom hoop ik dat ik me cpu knap kan overclocken zo dat ik knap kan gamen.
als iemand wat info voor me heb over hoe ik het beste kan overclocken met deze amd cpu en waar ik moet op letten dat zou geweldig zijn.

Windows 7 Professional 64-bit SP1

AMD FX-6100 3.30 ghz

tri-x r9 290 4gb

ASRock
Model 970 Extreme3 (CPUSocket)


Thomas
 
Een framerate van 30 is helemaal niet slecht. Het menselijk oog ziet alles boven 20fps als een vloeiend beeld, dus .....

Overigens is het voornamelijk de videokaart die de framerate bepaalt natuurlijk i.c.m. de de settings va de game.
 
Srpchulp > Ik ben het niet echt met je eens dat je alles boven 20fps als vloeiend ziet.
Ik zie namelijk wel degelijk zeer groot(!) verschil tussen 30 en 60 fps
Als je mij die keuze laat maken betaal ik liever €100 meer voor 60fps dan 30fps...



Maar dat was off-topic.
Thomas: Kan je misschien kijken hoe warm je CPU op dit moment wordt bij maximale load? (Oftewel: kan je een tijdje prime95 draaien?)
Van daaruit kan je een beetje bekijken hoe goed je hem kan overklokken.
 
Laatst bewerkt:
@Srpchulp:
Direct van wikipedia:
Een groot misverstand is dat vanaf zo'n 25 beelden per seconde elk beeld als vloeiend wordt ervaren, dit is niet zo.
!!
 
Maar nu even terug naar het topic.

In mijn pc zitten ongeveer dezelfde onderdelen als van die van Vaaago
- AM3 mobo met chipset 970/SB950
- AMD FX-6300
- 8GB DDR3
- ATI H5850 videokaart

En zonder te overclocken kan ik Splintercell Blacklist spelen met alle settings op ultra high en beeld op 3840x1024, full screen display en de beelden zijn vloeiend, zonder enige hapering en haarscherp.

Ik denk dus dat het in de videokaart zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan