snelheid glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
meestal wordt een forum als de Helpmij gebruikt voor een klacht, een probleem of anderszins iets met een wat negatievere lading. Het kan ook anders.......

Voor de twijfelaars onder ons die in een gebied wonen waar momenteel glasvezel wordt aangelegd, zojuist is aangelegd, of in de planning staat om aangelegd te krijgen :

ik kan iedereen van harte een glasvezelabbootje aanbevelen!

Twijfel je nog? Laat onderstaande je dan misschien overtuigen:

doe hier eens een objectieve snelheidstest van je huidige kabelaar : klik
(Over ADSL of ADSL+ gaan we het hier maar niet hebben, da's hetzelfde als een propellervliegtuig met een F16 vergelijken........)

Ik heb die test met mijn op 2 april van kracht geworden 100 Mbit glasvezel abbootje ook gedaan en komt tot (zie afb.)

Relaties in mijn omgeving met een 120 Mbit Ziggo / Upc abbootje komen niet verder dan een kleine 65 tot 75 Mbit download (upload hebben we het helemaal maar niet over want dan schieten de tranen je in de ogen.............)

De mensen in mijn 'kringetje' die in mijn woonplaats wonen, gaan nu massaal over naar een glasvezelabbootje en bedanken Ziggo / Upc voor hun diensten.
Kosten ? Gelijk aan of een enkele euro minder of meer dan bij Ziggo / Upc, het hangt er een beetje vanaf welke provider je kiest en welke TV zenders je in je pakketje wil hebben.

Doe er je voordeel mee!

Kijk vooral ook eens naar de vlakke / stabiele lijn van m'n glasvezelabbootje en kijk naar de lijn die jouw kabelaar je levert als je de test doet. Zie trouwens ook de ''ping".
 

Bijlagen

  • Glasvezelsnelheid.jpg
    Glasvezelsnelheid.jpg
    78 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
Bij wie en tegen welke prijs?

Kan ook wel glasvezel nemen maar vind de prijsverschillen nog erg groot t.o.v. kabel en wat je krijgt, betaal nu €35,= voor alles, wel een oud abbo met jaarlijkse korting, en zit op 80/12 met de snelheid.
 
Best tevreden met mijn UPC, wat nu Ziggo is, 120Mbit lijntje. Krijg wat ik ook heb genomen. :)
 

Bijlagen

  • test internet.jpg
    test internet.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 87
Die downloadwaarde is 100% hoger dan bij 2 van mijn 'relaties, die met een 120 abbootje dus niet verder komen dan de waardes die ik hierboven schreef. Niks aan doen dus, tenzij jezelf of huisgenoten er een 'hobby' van hebben gemaakt om bijv. met een "We Transfer" zinnige en de meest onzinnige dingen op te sturen naar familie en vrienden, dán ga je een upload van >100 pas écht waarderen.

Daarnaast, als kabelafnemer ben je altijd (snelheids)afhankelijk van de mensen 'in de straat' bij glasvezel heb je je eigen verbinding met het W W W, al zit het hele blok tegelijk online, je snelheid verandert niet. Da's bij jou en andere kabelaars ietsje anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik hecht inderdaad niet zoveel aan upload snelheid. Zit al jaren bij deze provider, toen het nog A2000, daarna Chello werd en nu dus na UPC Ziggo. Zit kennelijk op een gunstige plek, want met elke abbonement wat ik van hun heb gehad krijg ik de beloofde snelheid al jaren.
 
Bij wie en tegen welke prijs?

Kan ook wel glasvezel nemen maar vind de prijsverschillen nog erg groot t.o.v. kabel en wat je krijgt, betaal nu €35,= voor alles, wel een oud abbo met jaarlijkse korting, en zit op 80/12 met de snelheid.
Zie de screendump die ik plaatste : Online (voormalig Orange). Kosten € 54,95. (Telefoon, TV en internet) Er zijn providers zoals bijv. KPN en Telfort, die nog goedkopere 100 Mbits abbootjes aanbieden, maar omdat mijn ADSL abbootje nog liep, kon ik niet weg bij Online (Wilde ik ook niet, want mijn ADSL was jarenlang zo stabiel als een blok beton, traag dat wel, maar uiterst stabiel, dus ik had / heb geen enkele reden om weg te gaan bij Online)

Ik hecht inderdaad niet zoveel aan upload snelheid. Zit al jaren bij deze provider, toen het nog A2000, daarna Chello werd en nu dus na UPC Ziggo. Zit kennelijk op een gunstige plek, want met elke abbonement wat ik van hun heb gehad krijg ik de beloofde snelheid al jaren.
En / of je bent verbonden met een wijkcentrale waar toevallig of niet toevallig mensen op aangesloten zijn die minder 'zwaar' en / of minder frequent internetten.
 
Laatst bewerkt:
Gezien hier de kabelaar boven de 120 mbit aanbied en de vezelaar maar 100 zie ik niet in waarom ik over zou stappen.
De snelheid up/down worden ruimschoots gehaald en vaak overtroffen bij verschillende snelheidsmeteraanbieders.
qua stabiliteit is er niets op aan te merken.

De stelling vindt ik dus onjuist. Ziggo/Upc krijgt hier een pluim
 
Laatst bewerkt:
Welke stelling?

Plaatjes zeggen veelal meer dan woorden ;)

Wat misschien ook wel vernoemenswaardig is: waarom denk je dat Ziggo nog niet zo lang geleden zijn klanten een gratis upgrade heeft gegeven van 100 naar 120 Mbit? Niet omdat ze filantropisch zijn ingesteld, maar meer : ........... de bui al zien hangen en daarom maatregelen nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog steeds niet welke stelling je bedoelde.....

Door de behaalde snelheden van jou en Crash behoren jullie tot de club gelukkigen die in een situatie verkeren dat je de pakketsnelheid geleverd krijgt. Het blijft voor een groot deel van kabelend Nederland per definitie onbereikbaar. Da's ook logisch want 1. het laatste stuk van het netwerk van de kabelaars bestaat niet uit glasvezel en 2. bij kabelen ben je mede afhankelijk van het aantal users dat tegelijkertijd online is op dezelfde wijkcentrale. Volgens diverse testsites haalt de gemiddelde kabelaar tussen de 60 en 80% van de 'gekochte' snelheid. Dat euvel zal je bij glasvezelaars igg niet tegenkomen (anders dan bij gebruik van slechte kabels en / of beroerd ingestelde hardware, maar dat geldt voor alle soorten verbinding. ADSL, coax of glasvezel).
Ik laat de upload gemakshalve maar even buiten beschouwing want die is, net zoals Crash dat omschreef, per gezin anders qua behoefte.
Mensen met een hoge 'uploadbehoefte' zullen zich sowieso geen seconde hoeven te bedenken. Die trekken bij wijze van spreken de glasvezel zelf al naar binnen als de glasvezelinstalleurs in de buurt van hun huis aan het graven gaan.
 
Laatst bewerkt:
Leuk die link via ziggo van je gast0225.
Is niet zo handig, ik haal via jou linkje bij lange na niet mijn werkelijke snelheid. Ziggo kan mijn glasverbinding niet aan blijkbaar.
Het is misschien beter om daar een linkje naar speedtest.net te zetten, die is onafhankelijk.
Voor wat betreft je topic, jaaaa allemaal aan de glasverbinding. Ik ben nu sinds een maand of drie over en ik heb me toch een lekkere snelheid....
Knipsel1.PNGKnipsel2.PNG
 
Laatst bewerkt:
Speedtest.net komt aardig overeen met de test van Ziggo bij mij. :)
 
@petje11 : ik denk juist dat speedtest.net best wel een heel vervelende kan zijn om te gebruiken, i.c. om hier op de Helpmij te linken. Het gemiddelde niveau van een gemiddelde Helpmij user inschattende, denk ik dat speedtest.net voor een heleboel ellende kan zorgen. Reden? Zo links en rechts op de homepage van hen bevinden zich 'handige' linkjes om computerproblemen op te lossen en de computer sneller te maken. Als je dan niet verrekte goed weet waar je mee bezig bent, dan zijn dát nu net de linkjes waar je niet op moet klikken. De Ziggo speedtest daarentegen (óók powered bij Ookla) herbergt geen 'enge' linkjes.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel waar gast0225, maar ziggo (ook al is de test van ookla) is niet objectief.
Daar kun jij niks aan doen, maar ik vind het van ziggo wel heel slordig.

Ik heb, sinds jou laatste bericht hier, de test op verschillende tijden geprobeerd en die test verteld mij dat ik mijn snelheid dus niet haal...... en dus volgens ziggo beter kan overstappen.
De test blijft mij vertellen dat ik maar op 65Mbps zit. Echt niet, ik haal met usenet een snelheid van zo'n 500Mbps(ligt aan mijn ssd die kan het niet sneller opslaan)
En zoals je ziet in mijn vorige post via de speedtest een snelheid ruim boven de 800Mbps.

Ik denk dus dat niet-ziggo klanten bewust door ziggo worden geknepen om maar te kunnen verkopen..... persoonlijk vind ik dat een kwalijke zaak.

Juist voor de mensen hier op Helpmij moet je dan een link geven die echt objectief is.
Ik weet helaas geen site waar die linkjes die jij dan noemde niet op staan, want daar geef ik je gelijk in, voor de 'noob' zijn die linkjes niet handig.

@Crash, omdat UPC en Ziggo één zijn, verbaasd het me niet dat jou uitslag weer wel overeenkomt.
 
Ik vermoed toch dat het meer te maken heeft met jouw exorbitant hoge abbootje, dan dat Ziggo opzettelijk de tests beïnvloedt. Waar ik ook op het grote boze w w w de test doe, ik kom altijd op zo goed als dezelfde waardes uit.

Vraagje uit pure nieuwsgierigheid: (en uiteraard geef je geen antwoord als het mij niets aangaat....... ;) ) maar wat moet je in hemelsnaam met een 1000 Mbit (of daaromtrent) glasvezelabbootje? Zelfs mijn usenetprovider gaat niet verder dan 100 Mbit in zijn service, dus 10x zo snel levert mij bij het downloaden van films sowieso geen seconde tijdwinst op. Daarnaast : een .mkv'tje van zo'n 9 gig kost 10 tot 12 minuten om binnen te lopen met mijn 100 Mbit glasvezel abbootje. Dat is een tijdspanne waarin je met goed fatsoen niet eens kunt gaan plassen, koffiezetten en de bak koffie opdrinken, want dan is de film al binnen.. :D

Tenzij jouw huishouden of woonomgeving uit een man / vrouw of 10 a 15 bestaat die allemaal tegelijk online willen, dan kan ik het wel begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
@Crash, omdat UPC en Ziggo één zijn, verbaasd het me niet dat jou uitslag weer wel overeenkomt.
Voorheen was dat ook, toen het een ander halve maand geleden of zo nog geen Ziggo genoemd werd. :) Enkel de naam UPC is Ziggo geworden, voor de rest is het voor mij hetzelfde gebleven.
 
Ik weet uiteraard niet welke usenetprovider jij hebt maar die van mij levert wel mijn snelheid.(ik gebruik of eweka of newsleecher(die hebben tegenwoordig ook een usenetserver))
Verder heb ik maar een huishouden van 3 computers met 2 gamers.
Maar ik draai ook een teamspeakserver en een opslagserver voor mijn halve familie en de clan waarmee ik game.
!000Mbit is ruimschoots maar tijdens de aanvraag kon ik kiezen voor een gratis upgrade gedurende mijn contract van het 500Mbit abbootje wat ik heb naar 1000Mbit.
Het gevolg is wel dat ik geen last heb van mensen die bij mij op de server zitten terwijl ik online game. Op het hoogtepunt waren dat er wel een stuk of 20 tegelijk die van alles up en downloaden.
Maar ik geef toe had ik die server niet dan had ik een lager abbo genomen.
Wat ik wel merkte van mijn hoge up/download, ik heb nog nooit zo snel pagina's op het grote boze www geladen als nu. Dat is echt een aanmerkelijk verschil met mijn oude 100Mbit/100Mbit abbo.

en stiekem ben ik ook wel een beetje een gadgetfreak:eek:

Oh ja, en ik betaal nog steeds maar 65€ voor het www, tv en telefoon.
 
Laatst bewerkt:
OK, helder.
Wat je usenetprovider betreft : da's zeer zeker geen Eweka. (die ik dus ook heb ;) )
Eweka biedt standaard 50 Mbit en als meer dan 90 dagen vooruit betaald wordt, mag je gratis upgraden naar 100 Mbit (= tevens hun max. snelheid)
 
Laatst bewerkt:
Ja, sorry. Je hebt helemaal gelijk. Was ook niet eweka maar newsxs(uit mijn hoofd). Heb vorige week een hdd c4ash gehad, moest dus alles opnieuw installeren. En ik dacht eweka omdat ik die jaaaaaaren heb gebruikt. Zit sinds mijn nieuwe provider bij newsleecher. Is wel goedkoop. Incl. het progje en usenet toegang kost die 9.5 dollar per maand. En net als eweka prepaid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan