Green screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

repsak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
22
Hallo,
Ik zou graag in een videofilmpje voor in het beeld staan. Ik heb al wat geëxperimenteerd met Green screen. Dat werkt prima.
Nu wil ik iets kunnen aanwijzen op de achtergrond. Dan doe ik staande voor het groene scherm in het luchtledige. Ik weet dan niet precies waar ik mijn hand moet hebben. Hoe doen ze dat bij de tv met het weerbericht? Daar kijkt de weerman opzij naar een andere scherm, terwijl hij voor een blauw scherm staat. Hij moet op een scherm kunnen zien (weerkaart) waar zijn hand is, zodat hij het juiste kan aanwijzen. Ik heb in de klas een digibord ter beschikking als scherm en hang het groene kleed aan de wand. Wat kan ik op het scherm van het digibord zetten zodat ik kan zien waar mijn hand is. Ik kan de achtergrond video afspelen op het digibord, maar dan moet ik mijn bewegingen ook daarop kunnen zien? Ik neem de video voor het scherm op met een IPad. Als videobewerkingssoftware gebruik ik Cyberlink Power Director 13
Wie helpt mij?
 
Je kunt de achtergrond en jezelf inderdaad realtime "muxxen". Dat hoeft overigens geen hoge kwaliteit te zijn. Je ziet dan direct het resultaat op een andere monitor.

Het moeilijkste is wennen aan het feit dat je jezelf ziet in spiegelbeeld. Ik weet niet of je oplossing snel genoeg is voor realtime
 
Er is redelijk wat software voor Mac. ik weet niet of er een gratis alternatief is voor windows.. dat zou ik ook moeten googlen.
 
Hallo Wampier. Zou je voor mij willen googelen. Ik merk dat jij er meer van weet. Ik ben een leek op dit gebied. Ik zou graag weten met welke software het mogelijk is.
Bedankt alvast. Kasper de Beer
 
het weerpraatje word al lang niet meer voor een greenscreen gehouden, voorheen gebruikte men een beamer die projecteerde van achteren,deze kon bediend worden met een afstandsbediening, tegenwoordig is het een groot plasmascherm waarop een touchscreen zit.
Gokken waar ze naar toe moeten wijzen is dus allang uit de mode.
Adobe had in het CS3 Ultra zitten waar mee je live kon chromakeyen.
http://weblogs.nos.nl/weer/2010/02/18/nieuwe-spullen-bij-het-weerbericht/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan