Brother HL-4050CDN wil niet afdrukken via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mebo870

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
8
Que passa ?
Ik kan wat hulp gebruiken, want ik snap er niks meer van.
Het betreft een netwerk laserprinter Brother HL-4050CDN, een tweedehands , ik ken de historie van dit toestel dus niet.
Aangesloten op de USB ingang werkt alles goed.
Nu wil ik die opnemen in mijn netwerk , het is tenslotte een netwerk printer, dan kan ik hem ook gaan inzetten voor de andere pc’s.
Maar , dat lukt niet om af te drukken via netwerk.
Volgens de beschrijving volstaat het om de set-up uit te voeren en te installeren als peer to peer.
De printer wordt bij het installeren direct herkend op 19.2.168.0.100.
Ik kan de homepage van de printer oproepen, ik kan parameters versturen naar de printer.
Maar een print opdracht komt er niet door.
Ik heb al van alles geprobeerd, de laatste firmware er op gezet, printer instellingen ge_reset, andere router, kabels veranderd, hij blijft er mee rammelen.
Er is wel degelijk communicatie tussen pc en printer, alleen niet voor het afdrukken.
Ik kan bijvoorbeeld printer terugstellen of fabrieksinstellingen aanklikken dan reageert de printer, ook de instellingen die ik ingeef met BRADadmin worden aanvaard.
Ik hoop dat er iemand is die deze printer kent en me wil helpen, want via BRADadmin kan ik de netwerkconfiguratie wel afprinten, daarom heb ik de indruk dat er een beveiliging inzit tegen ongeoorloofd printen.

http://support.brother.com/g/b/manualtop.aspx?c=be&lang=nl&prod=hl4050cdn_all
 
Begin eens met deze instructie, oftewel een lokale printer toevoegen, gekoppeld aan een nieuwe TCP/IP poort.
Die TCP/IP poort moet je laten wijzen naar de printer, dus (als ik je goed begrijp) 192.168.0.100

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor de info,
Ik heb dat even doorgelezen, deze manier heb ik al meerder keren geprobeerd, het installatie programma van de printer doet identiek hetzelfde.
De printer blijft hardnekkig weigeren.
Nochtans via BRADadmin kan ik wel gegevens afdrukken, en dat is vreemd, waarschijnlijk loopt dat via een andere poort.(niet standaard)
Is er geen mogelijkheid om te traceren welke poort BRADadmin gebuikt om zijn gegevens naar de printer te sturen.
 
Je zou (met Bradadmin geopend en verbonden met je printer) kunnen kijken via netstat icm. Taakbeheer.
Eerst in Taakbeheer -> Tabblad Processen de kolom PID aanzetten: Beeld -> Kolommen selecteren -> Zet aan: Proces-ID (in XP heet die, uit mijn hoofd, PID (Process ID))
Kijk welke PID Bradadmin heeft.
Daarna:
Start -> Programma's zoeken en uitvoeren -> cmd.exe
Rechtsklik op de gevonden cmd.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
netstat -ano | find /i "<PID van bradadmin>"

Voorbeeld: Stel dat Bradadmin PID 1045 heeft, dan wordt het:
netstat -ano | find /i "1045"

Tijs.
 
Een kwartier geleden is het gelukt, ik ga dat eerste blad inkaderen en omhoog hangen.
Gevallen over een futiliteit, op de printer staan nog wat instellingen een daarvan was input

Automatisch
USB
Netwerk

Dat stond ingesteld op USB, van het moment dat ik dat zag was het VICTORIE
Netwerk aangevinkt, geklikt op printen en het was in orde.
Daar had ik dan 3 dagen voor nodig om daar achter te komen.
Eens te meer een bewijs dat een fout in een heel klein hoekje kan zitten.

alleszins bedankt voor de aangeboden hulp en tips
 
Fijn dat het gelukt is.
Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizinontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan