vreemde files in Google Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuiverman31

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2015
Berichten
6
In "mijn" Google Drive (c:\users\mijnnaam\Google Drive staan 3 linken (gemaakt met mklink). Deze 3 linken verwijzen naar 3 mappen op mijn PC.
In Google Drive zelf (op het web dus) staan ook exact die 3 mappen met inhoud.
Echter.... staan daarnaast nog n stuk of 10 losse files. Die staan ook ergens op mijn PC maar die heb ik niet aangeduid om "mee te gaan" naar Google Drive.
Waarom komen die toch in Google Drive te staan en kan ik ze wel even verwijderen, maar ze komen weer terug tijdens het synchroniseren.
 
Google Drive kleiner dan mappen op PC

Intussen is dit waarschijnlijk opgelost, want na 3 dagen zijn ze eindelijk weg (na telkens "delete forever" uit te voeren).
Wel heb ik gemerkt dat de grootte van de mappen in Google Drive aanzienlijk kleiner zijn dan op de PC, want mijn PCmappen van 209Gb totaal zijn op Google Drive maar 35 Gb!
Wordt er dan gecomprimeerd???
 
Ja... serverruimte kost toch geld... of sponsor je Googledrive.... :thumb:;)
 
Google Drive kleiner dan mappen op PC

Nee, André. Eigenlijk het tegendeel, want mijn mappen van dik 200Gb passen nu in amper 30Gb!
 
Dat snap ik... was maar een grapje..... als het meer ruimte nodig geweest was bij hen.... dan kost hen dat meer geld.... dus ga je dat verschil betalen... ("sponsoren")... snappie....... 't nu... ;)
Uiteraard comprimeren ze het.
Maar wat ze ook doen.... en dat lees je niet zo vaak.... Stel je upload een boek als pdf bijv dummies-voor-computers.pdf en er hebben in NL al 100 mensen dat ook gedaan..... dan zijn er dus bedrijven Google/Microsoft (zeker 1 v/d 2) die slaan alleen het eerste pdf-je op en zodra de 2e van iemand anders ook geupload wordt.... dan wordt dat pdfje dus vervangen door een slimme hyperlink...
Kijk ...dat scheelt dus 99x dat pdfje opslaan...
Maar redeneer maar eens door voor populaite muziek en films..... die zijn heeeeeeel veel groter.... dus op deze manier is er zonder compressie heel veel winst in ruimte te behalen.....

En zo zie je... komt er van een grapje toch nog iets extras bij....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan