Domein op meerdere locaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
88
hallo,

Ik heb op 1 locatie een server met AD en dergelijke.
Ik zo graag computers die niet in de lokale netwerk van de server zitten ook toevoegen tot dit domein.
ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit zal moeten doen?

Wil graag dat de PC alleen de policies etc binnenhaalt en niet naar een site gaat en dan dit ook via de verbinding moet via de netwerk waar de server staat.
Wel zal ik de server de regels willen laten bepalen.

hoe zal ik dit voor elkaar kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
 
Je zult toch eerst een manier moeten vinden om de clients buiten het netwerk contact met de server te laten maken. Dit kan via een VPN-server en daar zijn weer verschillende manieren voor, via een appliance (dit kan een router met VPN mogelijkheden zijn) of een Windows Server met daarop de VPN services op geïnstalleerd. Kunnen de PC's eenmaal verbinding maken dan kun je ze ook in het netwerk/domein hangen. De Business versies van Windows kun je via VPN laten inloggen op het domein, hierdoor worden alle policies in het netwerk meegenomen.
 
Hou er wel rekening mee dat policies op een lokaal 1GB netwerk al niet vooruit te branden zijn. Over internet zal het niet sneller worden. VPN is al genoemd als oplossing, maar je kunt natuurlijk ook een Domein Controller op ieder lokatie zetten. In deze koppelen aan het hoofddomein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan