FTP/Server thuis maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wel heel erg overdreven.
 
Andre, ik zie nu pas je reactie, klinkt inderdaad heel aannemelijk maar dat houd in dat ik een nieuwe pc of onderdelen moet gaan aanschaffen en dat was ik eigenlijk niet echt van plan.
 
Ik heb de voeding bekeken en er staat op 460 watt maximaal. ....
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36742679#36742679
Voor zo'n servertje heb je geen zware voeding nodig, wel een die efficient is, zoek op bij de fabrikant hoe efficient hij minimaal is.
Heb de link naar mijn onderdelen erbij gezet om een idee te krijgen. Het is uit 2011, alle 2 servers draaien nog steeds probleemloos.
Ik hoop op 10 j levensduur... zit nu op 40% daarvan.......
Er zijn vast nu weer betere onderdelen te koop.

Edit 20 W zou ca 175 kWhr per jaar zijn.... maal ca 21 cent per kWhr is naar boven afgerond ca 37 euro per jaar... dus zeg maar 4 tientjes en als het iets meer is ivm de harde schijven.... 5 tientjes per jaar... dus iemand die roept
"600 a 700 euro per maand aan stroom "
kan of niet rekenen... of weet niet waar ie over praat.....:eek:

Berekening:
20 * 24 * 365 * 0,21 en dat delen door 1000 om op kW ipv W te komen....
(20=20Watt, 24=24 uur per dag, 365=365 dagen per jaar.. 0.21= kWhr prijs)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed die onderdelen maar ik vin het wel voor mijn budget die ik niet heb erg duur.
Of ik kijk voor 2de hans laptop als dat ook een mogelijkheid is.
 
De Rasberry Pi kost ca 4 tientjes.. komt nog een adapter en een SD kaartje erbij of je moet er een schijf aanhangen...(met eigen voeding)
Zelf kastje bouwen .. of kant en klare kopen......
Tja.... gratis bestaat niet..... dus een vraag is snel gesteld... maar je bent niet de enige die dit overkomt....

Onze servers zijn voor mijn zoon (beroeps documentaire fotograaf) en ik lift er mooi op mee.... ;)
En daarom is er ook een 2e backup server op een andere lokatie zelfs...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een externe schijf met voeding, op die link staat 396 euro.
 
Dat ziet er aantrekkelijk uit, als ik het goed begrijp is dat een soort pc waar je externe usb schijf op kan aansluiten voor de software en opslag?
 
Bedankt voor je link ik heb deze opgeslagen, maar staat daar de OS al op?
Ik zie geen VGA aansluiting hoe sluit ik daar mijn monitor op aan?
 
Een standaard Linux OS wordt meegeleverd. Voor het aansluiten van een monitor is er een HDMI aansluiting. Je kan dan zoiets gebruiken:
http://www.hdmi-vga.nl/
 
Oke wel fijn fat Linux word meegeleverd en ik zag al op de site een HDMI to VGA adapter staan.
Mijn keuze is gemaakt ik gebruik eerst een tijde mijn oud pc als server en dan sparen voor een Raspberry Pi.
 
Dankjewel.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en tips die ik heb mogen ontvangen.
Raspberry Pi hierop was dus nooit gekomen omdat ik het bestaan er niet vanaf wist.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan