transparante gradient

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

Ik wil graag een bestand maken met een transparante gradiënt. Ik heb Paint Shop Pro 5 (een hele oude dus) maar wil ook best over naar Gimp als dat noodzakelijk zou zijn.
Het gaat om het volgende: ik wil een logo op een website zetten waar als achtergrond een plaatje staat. Het logo is niet vierkant van vorm (ovaal, maar voor het principe van mijn vraag maakt dat wellicht niet zo veel uit). Ik kan de "hoeken" tussen het ovaal en de rechthoek war het logo in staat transparant maken, zodat het logo op de website ovaal is en buiten het logo de achtergrond van de website zichtbaar is. Dat is echter vrij onrustig om te zien. Ik wil dus een soort "band" om het logo maken die naar buiten toe steeds transparanter wordt. Een gradiënt dus. Ik kan niet de achtergrond van de website aanpassen (het stukje waar het logo komt bv egaal maken) omdat ze verschillend schalen en het logo dus geen echt vaste positie heeft.
Alle tutorials die ik bij mijn zoektocht tegengekomen ben gaan over een transparante gradient in het programma zelf (dus werkend met layers zodat je bv de ene foto in de andere kunt laten overgaan) maar ik moet het als bestand kunnen opslaan.

Ik heb tutorials gezien waarbij je twee kleuren in elkaar kon laten lopen middels een gradiënt. Als een van de kleuren was "transparantie" te kiezen. Dat was meen ik Photoshop of een nieuwe Paint Shop Pro, dat weet ik niet meer. Maar die heb ik niet en ik gebruik het niet zo vaak dat ik het wil kopen. Ik weet ook niet zeker of het ook op te slaan was of alleen intern in het programma te gebruiken was.

Is dit te doen met Paint Shop pro 5 en zo ja hoe?Ik kan het nergens vinden.
Of kan het met Gimp? Als dat laatste niet kan, kan ik me de moeite besparen het door te zoeken...

met dank, Anjo
 
Dag

Ik heb het opgelost door het gratis programma GIMP te downloaden. Daar kan het mee. Het moet ook met de versie van Paint Shop Pro kunnen die ik heb maar ik kreeg het niet voor elkaar.

groetjes, Anjo
 
dank je wel voor je aanbod maar ik heb het inmiddels met GIMP voor elkaar.

groetjes, Anjo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan