Playstation 1 installeren, maar geen gewenst scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophiecas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
1
Ik heb onlangs mijn playstation 1 teruggevonden op de zolder. Als in deze op mijn tv aansluit krijg ik scherm, maar niet van het spel. Ik kan kiezen tussen memorycard of cdplayer, maar geen van beide opties start het spel. Bij cdplayer krijg ik wel geluid van het spel te horen, maar krijg ik niet het gewenste beeld. Wie kan mij helpen?
Volgens mijn broer moesten we vroeger de playstation op een speciale manier opstarten zodat we extra spellen konden spelen...
 
Hoi,

Normaal gesproken was het gewoon het playstation game cd in het apparaat doen, deksel dicht, en aan zetten.

Het probleem wat jij beschrijft kan meerdere factoren hebben:

1 - te lang stil gestaan op zolder; ik weet dat op zolders, met name in zomer, dat het daar bloedheet kan worden, niet bevordelijk voor apparatuur. Waardoor waarschijnlijk de playstation niet goed meer de cd af kan lezen.
2 - "Volgens mijn broer moesten we vroeger de playstation op een speciale manier opstarten zodat we extra spellen konden spelen... " Klinkt alsof de playstation was "omgebouwd om niet legale spellen te spelen ? Ik weet dat dat toen heel erg in was als je net iets meer wilde, dat kon helaas op een latere tijd ook voor problemen zorgen. Illegale kopieën konden niet goed meer gelezen worden.

3 - een vuile laser en / of disc kan ook de oorzaak zijn ( aanslag door de jaren heen ). De laser kan worden schoongemaakt met een wattestaafje en puur alcohol. De disc met een zachte doek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan