snelheid internet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
Hallo

wie kan mij helpen
hoe komt het dat mijn PC de ene site wel snel vind en de andere niet,soms duur het een hele tijd dat ik eindelijk de site heb .
bij een snelheid test geeft ie aan .93.7 Mbit/sec download en 94.4 Mbit/sec upload . ik heb een 100 mb abonnement bij kpn .
en hoe krijg ik het sneller ???

tjima
 
Een sneller abonnement kopen, klinkt misschien een beetje kort door de bocht, maar het is de enige mogelijkheid.

Welke internet kabel gebruik je? Cat 5/Cat 5E/ Cat 6?

Het niet kunnen (of willen) laden van een website hoeft niet per se aan de internet verbinding te liggen.

Zelf heb ik dit ook, maar dat komt omdat mijn backup programma 85% bandbreedte van mijn computer gebruikt tijdens het backuppen
 
Denk dat zijn internetsnelheid snel genoeg is om websites te laden.

Het kan eerder aan omgevingsfactoren liggen.

Eigen omgevingsfactoren: denk maar aan dingen die bezig zijn zoals tim zegt. Het aantal tabs die je open hebt.

Andere factoren kunnen zijn belasting van de server van die site op bepaalde tijdstippen.
Een site met veel afbeeldingen laad ook erg traag(ondervind ik zelf)

Welke browser gebruik je?

En hoeveel procent ram verbruik heb je?
 
Laatst bewerkt:
.93.7 Mbit ???
 
Aanvulling op gast0664:
Ook telt mee:
a. De lijnsnelheid van de internetlijn die door de de webserver wordt gebruikt
b. Of de internetlijn van de webserver gedeeld wordt (bijv. met andere websites en/of webservers) en welke belasting dan die anderen erop leggen
c. De route die het verkeer naar en vanaf die webserver afleggen vanaf en naar jou. Is dat een 'lange' route en/of over lijnsegmenten die traag (of druk bezet) zijn.

Tijs.
 
De ene site wel en de andere niet? Dan kan het aan de DNS server liggen.

Op het Internet heeft elke pagina een getal. Er is dus eerst verbinding nodig met een server die het adres omzet in een cijferreeks. Sommige DNS servers voldoen niet en kunnen bovendien niet iedereen overal ter wereld gelijke snel doorverbinden. U mag zelf een andere bekende DNS server kiezen. In het artikel op de volgende pagina wordt alles uitgelegd: http://www.interferenties.nl/eenvoudige-oplossing-voor-problemen-met-internet-provider Er zijn echter ook kleine hulpprogramma's, die u een lijst van bekende servers aanbieden en de gemiddelde snelheid voor u testen. Die snelheid onderling zal minder dan een tel verschillen maar omdat er bij iedere pagina meerdere zaken moeten worden geladen kan ook dat nog wat uitmaken. In ieder geval is een hulpprogramma de oplossing voor als u zich er niet in wilt verdiepen maar toch verschillende DNS servers wilt uitproberen.

Ga daarnaast na of vensters soepel schuiven en pagina's zonder haperen scrollen. Ziet u veel haperingen dan zal de grafische kaart of chipset niet juist geïnstalleerd zijn. Windows kan dan nergens snel in zijn en dat zal ook uitmaken in het gemak waarmee pagina's op Internet worden samengesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan