Nieuw modem voor minecraft server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prodejojo

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
96
Hallo,
Ik had een vraag over een minecraft server, ik heb momenteel een abbonoment bij serverbuilds voor 11 euro per maand. Ik vind dit iets te duur en daarom wil ik er eentje op mijn eigen pc hebben. Dit heb ik dus geprobeerd, maar onze kpn pc veilig hield het tegen of zo dat ik alleen in mijn huis op de server kon. Op mijn pc waar ik wil hosten staat geen pc veilig van kpn, die staat alleen op de laptops. Als ik wil dat andere spelers op mijn server kunnen. Moet ik dan een nieuw modem kopen? Zo ja, welke zijn er goed onder de 80 euro?
 
Welk modem gebruik je nu en heb je al geprobeerd te portforwarden?
 
Ook even duidelijk maken of er nog een ander netwerk-apparaat (extra breedband (draadloze) router, bijv.) staat tussen de routermodem van KPN en je Minecraft server. Want (als het geen switch is) moet er 2x worden geportforward (1x vanaf de KPN routermodem naar de breedband router en 1x vanaf de breedband router naar de Minecraft server).

Overigens moet je wel opletten dat de uploadsnelheid van je KPN verbinding goed genoeg is voor het hosten van een Minecraft server (ook afhankelijk van hoeveel spelers er (maximaal) tegelijk actief zijn)... En natuurlijk moet die verbinding niet volgestopt worden door andere huisgenoten/downloads/etc.

Tijs.
 
Dat roep je over jezelf af door geen antwoorden te geven. Enige wat je meldt is dat je provider een experiabox beschikbaar stelt, maar je zegt er niet bij welk type experiabox (er zijn er wel een stuk of 10 in omloop), je meldt niet of je voldoende upload-snelheid in je abonnement hebt, je meldt niet of je (achter de experiabox) nóg een (draadloze) router hebt staan waar dan de MC server aan verbonden is, etc...
Zie bijv. posting #3 waar een hoop van die vragen je voorgelegd worden.

Dus, je roept het voor minstens een deel over je zelf af!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan