VirtualBox 64-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan111

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
221
Ik heb laatst Windows opnieuw geïnstalleerd. Voorheen kon VirtualBox 64-bit virtuele machine's aan. Echter na de her-installatie, kan VirtualBox dit niet meer. Hyper-V is uitgeschakeld (inschakelen lukt niet).
Als ik nou mijn bestaande virtuele machine's wil uitvoeren krijg ik deze melding:
"VT-x/AMD-V hardwareversnelling is niet beschikbaar op uw systeem. Uw 64-bit gast zal geen 64-bit CPU detecteren en niet in staat zijn op te starten."
Wat moet ik nou doen?
 
Zie het volgende citaat:
Truly having the VT-x/AMD-V enabled is relying on a few things:

1. The CPU you're using actually supports hardware virtualization.
2. Hardware virtualization is enabled in your bios.
3. Lastly that it's enabled in your vbox configuration.

You need a 64-bit processor with hardware virtualization support [...]and a 64-bit host operating system.

Als ik ervan uit mag gaan dat je niets hebt veranderd aan 1. en 2. dan zal het probleem mogelijk in 3. zitten.
Zie deze sectie dat je ook in de instellingen van de VM zelf hardware accelaratie aan moet zetten:
You must enable hardware virtualization for the particular VM for which you want 64-bit support

Verder:
VT-x/AMD-V support gets disabled for VirtualBox if you have Hyper-V installed. It gets enabled again when you uninstall Hyper-V.
Je praat over het "inschakelen" van Hyper-V. Wat bedoel je daarmee? Heb je het geïnstalleerd maar start het niet of heb je het niet (eens) geïnstalleerd? Het moet niet op je systeem geïnstalleerd staan, zoals aangegeven in het citaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan