VGA naar Video Input

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidogast

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
52
Hallo,

Voor mijn kerk ben ik bezig om de preek te filmen. Er staan 2 camera's in de zaal en ik kan van beeld switchen door OBS (Open Broadcaster Software). Werkt goed. Maar ik heb een vraag:

De liederen die we zingen worden geprojecteerd via een beamer, deze beamer zit aan een laptop gekoppeld. Het gebeurd wel eens dat een spreker een powerpoint o.i.d. bij zich heeft en die wordt dan op de beamer geprojecteerd.

Voor het videostreamen gebruik ik een andere computer. Nu is mijn vraag eigenlijk, weet een van jullie hoe ik het beeld van de laptop als een video input op de PC krijg waar ik op stream?

Zelf liep ik al tegen VGA2USB aan, een apparaatje wat exact dat doet, maar die kosten liggen wat aan de hoge kant. Dit zou toch wel goedkoper moeten kunnen?

Met vriendelijke groet,
Guido Visser
 
OBS ondersteund toch ook alternatieve streams? "Gewoon" de laptop ook het beeld laten streamen in een of ander formaat naar de andere computer en deze stream inkoppelen. In principe is een MJPEG stream met 2 frames per seconde al voldoende voor zo'n toepassing.

op de laptop dus een streaming server die het beeld converteert en comprimeert en op de OBS een client die deze stream binnenhaalt en dan via OBS inkoppelen als "source"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan