Magix Movie Edit Pro beste video bestandsformaat en instellingen voor simpele video

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoepes

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
44
Beste lezers,

Ik werk onlangs met Magix Movie Edit Pro 2013 Premium. Hierin heb ik een filmpje samengesteld wat bestaat uit geluid (diverse .mp3 liedjes) op de achtergrond. Met af en toe wat foto's, tekst en filmpjes gefilmd met een smartphone tussendoor. Een soort compilatie video. In totaal duurt deze ongeveer 10 minuten.
Nu heb ik deze opgeslagen als een DV-AVI en is het bestand opeens 2,5 Gb groot :shocked:, een gewoon AVI formaat is gelijk 500mb groot en is de kwaliteit ook gelijk een stuk minder. Dit vind ik erg groot voor een filmpje van 10 minuten met wat foto's en slechte kwaliteit smartphone filmpjes. Het hoeft niks bijzonders te zijn, maar gewoon iets voor op YouTube te posten. Welke instellingen en bestandsformaat kan ik het beste gebruiken om een normaal acceptabel formaat videobestand met nog een redelijke kwaliteit te krijgen?

Groetjes,
Joey
 
Ik werk zelf met powerdirector 13 ultra voor yt filmpjes.
Ik render deze altijd naar het mt2s formaat. Gemiddelde tijd is 4-6 min aan film en dan kom ik uit afhankelijk van de gebruikte layers op ongeveer 300-800 MB in full hd
als je niet kan opslaan in mt2s kan je als beste mkv overwegen met hoge resolutie, dat beperkt ook de bestandsgrootte.
 
helaas kan ik deze formats niet kiezen, misschien toch eens dat programma proberen de volgende keer.
bedankt voor de info!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan