USB formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Lange Pier: ChipGenius wordt 2x gelinkt, maar alleen de tweede link doet het.
Beide ChipGenius links staan achter 1., vandaar de verwarring.

Wat moet de TS dan doen in ChipGenius? Zover ik kan nagaan is dat puur een informatieve tool, waarvan je de gevonden informatie moet gebruiken om daarna een relevant hulpprogramma op te halen, maar www.51stor.net waar die zou moeten staan is weg(!)

Mogelijk levert je voorgestelde Google zoekopdracht betere resultaten...

Tijs.
 
Het is allemaal wat bejaard, wordt vrijwel ook niet meer toegepast.
Vandaar al die dooie links en alles in het Chinees, welke kan ik niet beoordelen, het is allemaal .........voor me.:eek:
Al die moeite voor een USB stick, dingen kosten geel drol meer.
In de klikko ermee zou ik zeggen.....
 
@Lange Pier: Over de Kliko kan ik het met je eens zijn (zeker in een zakelijke omgeving: Als we jouw, mijn en Edmoor's tijd bij elkaar optellen à (bijv.) 60 euro excl. btw. per uur dan had Sam al een 512 GB SSD in externe behuizing kunnen kopen), maar ja... Helpmij/computeren is ook hobby-werk. :D

@Sam: Kijk nog eens naar mijn posting #17 (op de vorige pagina dus). Ik verwacht dat daar (nog eens) in staat waar nu de schoen wringt, dus we horen graag duidelijkheid over de aannames/resultaten in die posting...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zakelijk heb ik er een paar 100 liggen van 4GB met reclame opdruk. Dus een niet meewerkende stick verdwijnt inderdaad al snel in de kliko :p
 
danku lange pier ben daar al uren naar aan het zoeken ik krijg enkel dit te zien en verder geen idee hoe ik het moet gebruiken

usb4.jpg
 
dnties het probleem is = How To Format CDFS USB Drive

En google waar alle antwoorden te vinden zijn weet het niet.... --'
Zoals vermeld allemaal doodlopende site ergens of in china!
Zo jammer... en slim gezien van de mensen die deze sticks gratis geven...
Ik wil wel graag een oplossing, want als ik mij ergens achter zet ga ik er voor !

Alvast bedankt voor jullie koppen bij elkaar te steken en mij te helpen
 
Vertel ons even een paar dingen duidelijk:
a. De F: schijf lijkt de memory-stick te zijn die je wilt formatteren. Dat klopt?
b. De E: schijf lijkt een (via software, zoals Alcohol, Daemon Tools etc.) gemounte .ISO, .IMG etc. te zijn. Klopt dit?
c. Indien ja op b.: Is de .ISO/.IMG die onder E: gemount is als CDFS systeem vanaf de F: schijf (=memory-stick) geladen?
d. Mocht inderdaad die E: schijf de problemen opleveren om de F: schijf te kunnen formatteren en alles wat ik hier boven schrijf is waar, heb je al geprobeerd dat Uitwerpen danwel de mount te beëindigen in het mount-programma?

Als ook maar 1 van bovenstaande vragen met nee wordt beantwoord dan stop ik ermee, want dan is er gewoon te weinig informatie gepresenteerd. De vraag is sowieso gestart met te weinig informatie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel zo'n reclamestick zijn. Het stukje met reclame is dan als CDFS geformatteerd en haast niet te verwijderen, omdat alle gangbare partitioneer programma's die partitie als CD herkennen en er dus geen bewerkingen op willen uitvoeren.

De suggestie van Lange Pier maakt misschien nog wel de meeste kans, mij is het namelijk in eerdere situaties niet gelukt.
 
Dit soort dingen zijn wel te verwijderen, maar slechts op 1 manier: door de volledige usb stick te herprogrammeren. (Partitietooltjes e.d. gaan niets uithalen).

De link van lange pier is daarom wel in de goede richting: met disk genius kan je inderdaad de chip uitlezen. Met die informatie moet je het chipspecifieke herprogrammeer programma opzoeken om vervolgens de CDFS eraf te kunnen gooien.

Een flinke puzzel kan ik je alvast vertellen, maar meer informatie kan ik je nu nog even niet geven vanaf me werk.
 
nog altijd niets gevonden! Het is blijkbaar een algemeen gekend probleem met reclame USB's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan