wegschrijven foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
300
Hallo,

Ik heb een Panasonic DMC-LZ 40 compact camera met een 16 Gb geheugenkaart. Soms duurt het wegschrijven van een foto naar de kaart lang: soms blijft display vrij lang op zwart eer het beeld terug keert en je weer een foto kunt maken. Batterij/kaart even los helpt, en ook de camera in en uitschakelen. Maar het verschijnsel kan zo weer komen. Wat kan dit zijn?
 
Heb je de firmware update al gedaan?
Het kan ook en traag kaartje zijn, die niet echt 100% compatible is met jouw camera.
 
in welke resolutie maak je de foto.
hoe hoger hoe trager.
 
Dit ligt altijd aan de kwaliteit van het kaartje.
Je hebt sd kaartjes met klasse 2 of 3, deze zijn zo traag als een slak met reuma.
Maar je hebt ook kaartjes met klasse 10 of hoger.
En dit zijn de kaartjes die jij moet hebben.
 
Dit is een klasse 10, een sdhc.
Nu is het de vraag of jouw camera compatible is met een sdhc kaartje.

Je hebt het kaartje toch niet geformatteerd!!!

Net opgezocht "Built-in Memory, SD Memory Card, SDHC Memory Card, SDXC Memory Card"
Kan dus zelfs een sdxc aan.

Dan zou ik datgene wat jackall voorstelde doen, een firmware update.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer opnamen op de harde schijf staan, kan het toch geen kwaad het kaartje te formatteren? Eens raakt zo'n kaart vol en formatteer je ook alvorens nieuwe opnamen te maken, toch? Een update: hoe werkt dat?
 
Nou nee, de kaartjes zijn geformatteerd in ext3.
Dit is een format die windows niet ondersteunt.
Dus alleen in de camera formatteren, niet met de pc.

Ga naar de Panasonic website en daar zal ongetwijfeld uitgelegd worden hoe te upgraden van firmware.
 
Nou nee, de kaartjes zijn geformatteerd in ext3.
Dit is een format die windows niet ondersteunt.
Dus alleen in de camera formatteren, niet met de pc.

Ga naar de Panasonic website en daar zal ongetwijfeld uitgelegd worden hoe te upgraden van firmware.

Volgens mij zit je daar helemaal fout, die kaartjes zijn geformatteerd in FAT 16 en niet in ext3 (dat is Linux!!)

Lees voer: http://www.sd-kaart.nl/sd-kaart-foutmeldingen-en-errors/

http://www.sdkaartenshop.nl/sdkaart-verschil-sd-sdhc-sdxc

Firmwares: http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/dsc/download/LZ40/index.html
 
Laatst bewerkt:
Formatteren van dat kaartje is helemaal niet nodig, inhoud wissen volstaat.
 
Soms is het nodig om een kaartje te formatteren hoor! Dat kan zelfs helpen! Heb dat meerdere keren bij de hand gehad.
Kaartje werkte daarna weer helemaal okee!
 
Alle opnamen staan nu op pc. Zal kaartje formatteren en dan zien wat er gebeurt. Je kan in dit geval niet zeggen: nu is het goed. Het treedt alleen op bij maken van veel foto's achter elkaar. Dat doe je niet iedere dag.
 
er is gevraagd hier wat de resolutie is waarmee je foto's maakt. Zet die eens wat lager als je heel veel foto's gaat maken.
Scheelt misschien best wel en weet je....foto's van 4000x3000 (bijv.) daar doe je soms niets mee. Voor op een website moet je dat toch terugbrengen en op een cdtje zetten ook. Of als je ze laat uitprinten is het ook niet echt nodig.
Alleen als je er een poster van laat maken is het beter ;)
 
Heb je die linken gekezen die ik gaf? Dan zijn die ook niet bij de tijd? Heb zelf eeb sd kaart, is fewiin fat16 en werkt gewoin normaal en goed.
Kaartje vd TS is 16 GB. Dus je theorie gaat hier dan al niet op.

De resolutie is erg veel, heb je daar een reden voor?
 
Laatst bewerkt:
Nee, zijn ook niet bij de tijd.
Heb zelf 32Gb, 64 Gb en 128 Gb kaarten en die zijn echt niet in Fat 16.
 
Resolutie bepaalt camera zelf, zeg maar. Kwaliteit staat op Fine: die zou dan een stapje terug moeten?
 
Resolutie kan je zelf aanpassen. Dat kan je bij elke camera tegenwoordig.
Je zult dat moeten zoeken bij instellingen en dan fotogrootte. Dat is zo bij mijn camera, en dan kan ik kiezen uit 16 m (4608x3456), 14 m (4608x3072), 12 m (4608x2592), 10 m (3648x2736), 5 m (2592x1944), 3 m (1984x1488), 2 m (1920x1080) en 1 m (1024x768)

Dus kijk dat even na.
 
Doe ook de firmware update zoals voorgesteld.
Kan ook een hoop schelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan