Proxy via thuis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik zou graag m'n telefoon en tablet (beide Android) via een proxy laten gaan.

Waarom? Op die manier zouden als het goed is de tv 'gemist' app's gewoon volledig moeten werken in het buitenland.

Nu werken ze niet of gedeeltelijk en bij de NPO al helemaal geen livestream.

Kan dat via mijn eigen thuisnetwerk? Of zijn daar andere oplossingen voor.
Mijn thuisnetwerk heeft via de provider geen vast IP adres. Dit is natuurlijk ook weer op te lossen.

Mijn voorkeur gaat uit via mijn thuisnetwerk omdat ik dan ook gewoon mijn eigen audio/video makkelijk kan streamen, maar gezien het wisselende IP adres sta ik ook open voor andere suggesties.

Het zou dan met name via WiFi gaan, maar ook via de buitenlandse provider.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie
 
Ik weet niet hoe handig je bent, maar een vpn lost dit op. Je kunt dan extern met je interne netwerk verbinden. Je moet dan wel thuis een vpn-server hebben staan. (RaspberryPi of andere server).

Daarnaast bestaan er services als noip.com, deze zorgen dat je altijd kunt verbinden, ook als je een dynamisch ip hebt.
 
Dus als ik het goed begrijp moet er dan thuis altijd een pc draaien. Ik had eigenlijk gehoopt dat een routering voldoende was. Dus vanaf je telefoon een verbinding met je router en zo verbinding via je eigen provider en verbinding met de rest van je eigen netwerk.

Ik heb er te weinig verstand van om zoiets helemaal zelf 'te bouwen'

Kun je niet zoals het voor mensen onmogelijk was om via de eigen provider de piratebay te bereiken via een app/programma of speciale browser je tablet en telefoon zoiets te realiseren?

Wat ik al zei, voorkeur via eigen netwerk maar andere oplossingen ook welkom.

Ik hoor het wel.

Mvrgr.
Nossie
 
Sommige routers beschikken ook over een VPN-mogelijkheid, dan heb je geen losse server meer nodig. Ga dit dan even na.
Als je het echt via je eigen netwerk wilt laten lopen, moet je nou eenmaal een vpn-server opzetten.

Proxy's voor o.a. piratebay e.d. zijn makkelijker, omdat deze bijna overal ter wereld kunnen staan. Jij wilt een proxy binnen Nederland. Die zijn er wel, maar dat is een kwestie van uitproberen.
 
Oké, dank je wel voor je info.

Ik ga eerst eens kijken of m'n router over vpn beschikt.

Ik laat hem nog even open staan, misschien zijn er mensen die 'het wiel al hebben uitgevonden' voor dit probleem.

@hiddehoi in ieder geval bedankt voor je tips

Mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan