Experiabox verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Wij hebben een Experiabox. Onze computers en de NAS zijn bekabeld verbonden met deze NAS.
Ik kan niet meer terugvinden hoe ik een andere computer draadloos contact moet laten maken met de Experiabox. Wie helpt me op weg?
 
Je bedoelt op de wifi?

Dat ligt aan je apparaat zelf. Die moet wifi hebben en dan kan je in de lijst van netwerken beschikbaarheid kijken of de Experiabox wordt gezien.
Van de kpn heb je de wifi ssid en wifi code gekregen en die code moet je dan invullen op het apparaat.

Overigens is de Experiabox geen NAS maar modem van de KPN.
 
Sorry, kleine tekstuele verbetering:
"Onze computers en de NAS zijn bekabeld verbonden met deze NAS"
moet natuurlijk zijn:
"Onze computers en de NAS zijn bekabeld verbonden met deze Experiabox"

Het andere apparaat is in dit geval een laptop. Ik moet toch op de laptop in de Verkenner het IP-adres van de NAS intypen om schijfletters daarna schijfletters toe te kennen aan submappen? Hoe doe ik dat?
 
Ik kan niet meer terugvinden hoe ik een andere computer draadloos contact moet laten maken met de Experiabox. Wie helpt me op weg?

Dat ligt aan je apparaat zelf. Die moet wifi hebben en dan kan je in de lijst van netwerken beschikbaarheid kijken of de Experiabox wordt gezien.
Van de kpn heb je de wifi ssid en wifi code gekregen en die code moet je dan invullen op het apparaat.

of te wel: start je apparaat op welke je wilt verbinden met de Experiabox en dus wifi.
Kijk bij Netwerken of de Experiabox erbij staat. Klik die aan als deze aanwezig is en vul de wifi key in. En gaan op internet!

In dit geval dus:
Het andere apparaat is in dit geval een laptop.

IN windows in de balk zie je toch een wifi gebeuren dingetje staan? Die kan nu niet verbinden omdat je niets ingesteld heb.
Je moet niet in de verkenner zijn,. Je wilt de laptop aan de Experiabox verbinden via wifi , zodat via de laptop ook op internet kan.

Dus volg de stappen die ik je verteld heb.
Is dit niet wat je bedoeld, dan hoor ik dat graag!
 
Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat ik mijn vraag niet goed heb weergegeven (sorry!)
Ik heb reeds een internetverbinding via de Wifi, maar ik wil graag een verbinding hebben tussen de laptop en de NAS (deze laatste is bekabeld verbonden met de Experiabox). Als ik dan verbinding heb met de NAS, wil ik aan (sub-)mappen een driveletter toekennen, zodat ik deze gemakkelijker kan benaderen. Dat heb ik op de andere computers ook.
 
Maar je maakt toch via je netwerk (windows netwerk WORKGROUP) verbinding? Dus naar netwerk en dan naar workgroup?
 
Maar je maakt toch via je netwerk (windows netwerk WORKGROUP) verbinding? Dus naar netwerk en dan naar workgroup?
Ja, zo ging dat in Windows 7 (en XP dacht ik), maar inmiddels werk ik met de Preview van Windows 10 en kan ik niets vinden wat daar op lijkt...
 
Inmiddels vond ik de netwerknaam van de NAS. Toen ik deze naam intikte in de Verkenner, kreeg ik namen van mappen te zien, die ik vervolgens kon voorzien van een driveletter.
Volgens mij ben ik er dus uit.

Hartelijk dank voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan