Extern IP adres veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yordietje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
70
Hallo allemaal,

Hoe kan ik mijn IP adres veranderen?

Groet,

Yordietje
 
Ben bang dat dat niet gaat lukken
Lol, en waarom denk je dat? :p

Press the Windows + R keys on your keyboard from any screen
Enter CMD in the Open field
On the black screen, right next to where the cursor is flashing, choose one of the following then type the information as directed without spaces:
To view your IP address:
Type ipconfig and press Enter.
You will see the numbers and dots that represent your address
To release your IP address:
Type ipconfig /release and press Enter
To renew your IP address:
Type ipconfig /renew and press Enter
When finished, click the X in the upper right corner to close the black screen
Kan dus gewoon.

het gaat wel om het interne IP van je PC binnen je netwerk. Om het IP-adres van buiten aan te passen, die je ziet via www.watismijnip.nl, dan kan je proberen om je modem even 30 minuten los van de stroom te koppelen en weer online te zetten. maar dat geeft geen garantie tot eennieuw IP, anders moet je je wenden tot de helpdesk.

Gaat het om een IP-verbanning, neem dan contact op de serviceafdeling van die dienst!
 
Mhhm er zijn wel wat mogelijkheden. Maar kijk eens bij wiki.
 
De oplossing van PHP4U vraagt een nieuw IP-adres op via DHCP (automatisch uitgedeeld door router). Bij moderne routers zijn de IP-adressen echter vastgelegd in de router (voorgedefinieerde IP-adressen gekoppeld aan het MAC-adres van de netwerkadapter) en dan wordt hetzelfde IP-adres opnieuw uitgedeeld. Het MAC-adres van een netwerkadapters is immers niet te wijzigen. Je zou in dit geval de respectievelijke records moeten verwijderen uit de router.

Een voorbeeld hiervan uit mijn (Cisco-)router:

predhcp.PNG

Een andere manier is een statisch IP-adres instellen. Je moet hiervoor eerst nagaan, wat het statische IP-adresbereik van de router is om conflicten tussen de statische en dynamische IP-adressen te voorkomen. Verder moet er uiteraard geen ander apparaat in het netwerk aanwezig zijn dat het in te stellen IP-adres gebruikt.

Bij mijn router is het statische IP-adresbereik bijvoorbeeld 192.168.178.2 tot 192.168.178.9 (de router gebruikt hier 192.168.178.1). Het gaat hier om een normaal Klasse C-netwerk (CIDR /24). Ik kan dus een IP-adres tussen die twee IP-adressen instellen.

Verder is het bovenstaande slechts van toepassing op een intern IP-adres! Het veranderen van het externe (WAN-)IP-adres verloopt, zoals PHP4U ook al uitlegt, via de ISP.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Thanks voor jullie antwoorden! Het gaat om een modem van Online.nl. Denken jullie dan dat het zal gaan werken?

Ik probeer het vannacht wel even, het gaat namelijk ook er om dat ik op een gamingwebsite een IP ban heb, dus dacht misschien als ik van IP wissel, dat ik er dan weer op kan.

Ik laat het horen.
 
Het gaat dus om een extern IP-adres...

Kijk op deze website eerst wat je externe IP-adres is en noteer dit.

Probeer dan de oplossing van PHP4U (modem opnieuw opstarten (d.w.z. stekker uit stopcontact, 1 à 2 minuten wachten en opnieuw aankoppelen)).

Ga dan nogmaals naar voorgenoemde website.

Als het IP-adres niet veranderd is, moet je contact opnemen met Online.nl.
 
Laatst bewerkt:
Als het IP-adres is veranderd, dan is er een grote kans van wel, tenzij de gamingwebsite een bepaald bereik heeft geblokkeerd (bijv. jij hebt als IP-adres 123.123.123.123 en de website heeft alle IP-adressen op 123.123.123.xxx geblokkeerd, dan wordt het lastiger).
 
Hallo allemaal,

Thanks voor jullie antwoorden! Het gaat om een modem van Online.nl. Denken jullie dan dat het zal gaan werken?

Ik probeer het vannacht wel even, het gaat namelijk ook er om dat ik op een gamingwebsite een IP ban heb, dus dacht misschien als ik van IP wissel, dat ik er dan weer op kan.

Ik laat het horen.
Okee, hier moet je even goed over nadenken: Waar dient een IP-ban voor? Denk je dat ze het voor de fun uitdelen, zodat ze je moeite laten doen om meer terug te komen?

NEE! Zie het als als een 'je bent voorlopig niet welkom'. Er zijn veel websites die kloon-accounts kunnen zoeken, met nieuwe bans of meldingen bij je provider tot gevolg (waarschuwing --> afsluiting). Tenzij je zeer op je hoede bent.......

Oplossing: Dus neem contact op met die site, leg je probleem uit, en hoop dat je weer terug mag komen.

Verder krijg je op DSL nooit een nieuw IP, tenzij je expliciet vraagt met een ******* goede reden, of dat ze zelf onderhoud plegen met nieuwe IP's tot gevolg.
 
Laatst bewerkt:
Als er geen nieuw extern IP-adres wordt uitgedeeld, moet je toch contact opnemen met je ISP, Online.nl in dit geval, of de gamingwebsite.

[EDIT]
PHP4U was mij net voor... :rolleyes:
[/EDIT]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan