• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit0

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik wil graag een voorraad beheer in Excel gaan bijhouden maar krijg het niet voor elkaar.
Heb al veel verschillen bestanden van deze site geprobeerd maar zit niets bij zoals ik het wil gebruiken.
Het gaat erom dat je start met een begin voorraad en vandaaruit word er afgeboekt en op geboekt.
Bij de boekingen moet men een keuze kunnen maken uit het artikelnummer en de naam van de persoon aan wie het uitgegeven word.
Tevens moet er worden bijgehouden wanneer men moet gaan bijbestellen omdat men onder de minimale voorraad komt.
Ik heb een voorbeeld bestand bijgesloten en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bijlagen

Bekijk bijlage 240643Hallo allemaal,

Heb een bestand gevonden op het forum hier en al de nodige aanpassingen en vertaling gedaan.
Maar het wil nog niet helemaal werken zoals ik heb omschreven.
Is er iemand die hier meer kennis van heeft dan ik?
Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt,
Bandit

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Probeer Microsoft Access eens. Dit programma heeft dit vrijwel kant en klaar voor je. Je kan het ook in Excel gaan bouwen maar dat is een rotklus, daarnaast kunnen we het wel voor je bouwen, maar het is wel zo handig om de kennis te hebben om problemen zelf op te kunnen lossen.

En hier staat echt een hoop uitgelegd:

http://www.contextures.com/xlUserForm01.html

Laatst bewerkt:
Hoi Ab,

Bedankt voor je reactie.
Ik werk nog niet zo lang met Excel maar probeer wel telkens weer te leren van de oplossingen die geboden worden.
Dacht door met het huidige bestand dat ik op dit Forum had gevonden al een heel eind op weg was.
Hoop toch dat er iemand mij wil helpen.

Groetjes,
Bandit

Excuus, ik had iets te kort naar je bestand gekeken, maar daaruit haal ik nog steeds geen concrete vraag.
Je hebt al aardig wat voor elkaar gekregen:
- waar loop je dan tegen aan?
- wat heb je al geprobeerd?
- er zitten nogal wat slordigheidjes in je formulier, nu vult ie automatisch de datum in bij het voorraadvakje. Gezien de rest van je formulier neem ik aan dat je dit gewoon kan aanpassen?

Hoi Ab,

Dat van de datum kan ik wel oplossen is een foutje van mijn kant.
Ik krijg het niet voor elkaar om in het scherm om op en af te boeken een keuze veld te maken waar men de naam van de persoon kan kiezen waar je iets aan uit geeft.
Ik heb al geprobeerd om een ander veld te kopieren en deze dan aan te passen maar zonder het gewenste resultaat.
Ook lukt het mij dan niet om deze gegevens dan te tonen op het blad Inventory.

Groetjes,
Bandit

Voorraadbeheer weer een stuk verder

Bekijk bijlage 240699Hallo allemaal,

Heb het weer een stuk aan kunnen passen, zo werkt het invullen van het account van de gebruiker nu ook.
Loop er alleen nog tegenaan dat ik het niet voor elkaar krijg om in het mutatiescherm (onder de knop) een keuze veld te maken waaruit men de medewerker kan kiezen waar je iets aan uit geeft.
Heb het nieuwe voorbeeld bijgesloten.
Hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste,

Moet de huidige userform uitgebreid worden of wordt het een nieuwe? Graag een opsomming van alle gegevens.

Hallo tkint,

Bedankt voor je reactie.
Het zou mooi zijn als het huidige bestand uitgebreid kan worden, maar ik sta altijd open voor iets nieuws.
Alvast bedankt,
Bandit

Bekijk bijlage 240783Hallo allemaal,

Ben ik nog een keer.
Ik kom echt niet verder heb van alles geprobeerd maar het laatste stukje wil gewoon niet lukken.
Wellicht dat er iemand is die nog even wil kijken en mij weer een stukje op weg kan helpen?

Hieronder nog even de gegevens wat het moet kunnen doen;
Op en afboeken voorraad;
De naam noteren aan wie er word uitgegeven;
De neem noteren door wie de mutatie is uitgevoerd;
De datum en tijd waarop het heeft plaatsgevonden;
Werken met veiligheidsvoorraad.

Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Weet het niet meer.

Is er helemaal niemand die mij kan helpen met bovenstaande?
Als iemand een alternatief weet houd ik me aanbevolen.
Probeer zelf steeds om het met het huidige bestand toch voor elkaar te krijgen.
Maar ik loop er tegenaan dat mijn kennis tekort schiet.

Hoop echt dat er iemand is die mij kan / wil helpen.

Alvast bedankt,
Bandit

begin is gemaakt, maar de tijd is op voor vandaag, bekijk het eens,
indien nodig ga ik er morgen mee verder.

mvg
Leo

Bijlagen

Hallo Leo,

Super reuze bedankt, ziet er echt goed uit.
Ben benieuwd hoe het er verder uit gaat komen te zien.

Alvast bedankt,
Bandit

code onder knop opslaan vervolledigd, code van userform opstarten iets ingekort, van de rest afgebleven,
volgens mij doet ie zo hetgeen je gevraagd hebt, anders hoor ik het wel.

mvg

Leo

Bijlagen

Hoi Leo,

Helemaal SUPER, heel erg bedankt.
Dit is wat ik bedoel.
Een vraagje nog.
Ik heb in de bijgesloten code aangebracht dat de gebruiker van het account waaronder gewerkt word vermeld word.
Alleen gebeurd dit nu op de bovenste regel.
Dit zou natuurlijk op alle regels die ingevoerd worden zo moeten zijn.
Dit krijg ik nog niet voor elkaar.
Wat volgens mij ook een oplossing zou kunnen zijn (heb ik namelijk een keer bij een ander bestand gezien) is dat zodra er een mutatie toegevoegd word de bovenste regel 1 regel omlaag schuift zodat de laatste mutatie altijd bovenaan staat.
Ik heb hieronder het stukje code staan waarin ik het account laat noteren van de persoon die uitgeeft of ontvangt.
Hoor graag of jij een oplossing weet.

Alvast bedankt,
Bandit.

Code:
'Code for In or Out:
Private Sub cmdb_Inventory_Click()
    If Me.tbx_Units = "" Then Me.lbl_Info.Caption = "Het veld aantal mag niet leeg zijn!": Me.tbx_Units.SetFocus: Exit Sub
    If Not Me.optbtn_In And Not Me.optbtn_Out Then Me.lbl_Info.Caption = "Select option IN or OUT": Exit Sub
    frow = Sheets("Database").Columns(2).Find(Me.cbx_Description, , xlValues, xlWhole).Row
    sStock = Sheets("Database").Cells(frow, 5).Value
    eRow = Sheets("Inventory").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).Row
    With Sheets("Inventory")
        .Unprotect
        If Me.optbtn_In Then
            uColumn = 5
            GoTo UpdateInventory
        ElseIf Me.optbtn_Out Then
            uColumn = 6
            If Me.tbx_Inventory - Me.tbx_Units > sStock Then GoTo UpdateInventory
            If Me.tbx_Inventory - Me.tbx_Units > 0 And Me.tbx_Inventory - Me.tbx_Units <= sStock Then Me.lbl_Info.Caption = "Let op u zit aan uw minimale voorraad !!": GoTo UpdateInventory
            If Me.tbx_Inventory - Me.tbx_Units <= 0 Then
            If MsgBox("Let op onvoldoende voorraad !" & vbLf & "Deze opdracht kan niet verwerkt worden", vbOKCancel) = 1 Then aItems = Me.tbx_Inventory: GoTo UpdateInventory
            Else
                GoTo Finish
            End If
        End If
UpdateInventory:
            With Sheets("Database")
                .Unprotect
                If Me.optbtn_In Then .Cells(frow, 4) = .Cells(frow, 4).Value + Me.tbx_Units.Value
                If Me.optbtn_Out Then .Cells(frow, 4) = .Cells(frow, 4).Value - IIf(aItems = "", Me.tbx_Units.Value, aItems)
                .Protect
            End With
            .Range(.Range("A2"), .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Address).NumberFormat = "000"
            .Cells(eRow, 2) = Me.cbxItem_Nr.Value
            .Cells(eRow, 1) = Me.cbx_Description.Value
            .Cells(eRow, 3) = Me.tbx_UniMea.Value
            .Cells(eRow, 7) = Format(Me.tbx_Date, "mm/dd/yyyy")
            .Cells(eRow, 4) = Sheets("Database").Cells(frow, 4).Value
            .Cells(eRow, 8) = Sheets("Database").Cells(frow, 6).Value
            .Cells(eRow, uColumn) = IIf(aItems = "", Me.tbx_Units.Value, aItems)
            [COLOR="#FF0000"]Sheets("Inventory").Range("J2").Value = Application.UserName[/COLOR]
            .Protect
        End With

Finish:
Me.tbx_Inventory = Sheets("Database").Cells(frow, 4)
cmdb_Inventory.Visible = False
'Clear_All
End Sub

Laatst bewerkt:
Code onder knop
deze regel aanpassen

Code:
Item = Array(Me.cbx_Description, Me.cbxItem_Nr, Me.tbx_UniMea, nvrd, ain, auit, Date, naam, afd, "", Time)

naar
Code:
Item = Array(Me.cbx_Description, Me.cbxItem_Nr, Me.tbx_UniMea, nvrd, ain, auit, Date, naam, afd, Application.UserName, Time)

mvg
Leo

Hoi Leo,

Als ik bovenstaande wijziging aanbreng krijg ik een foutmelding.
Deze foutmelding verwijst dan naar onderstaande regel;

Sheets("Inventory").Range("a" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0).Resize(1, 11).Value = Item

Groetjes,
Bandit

Hoi Leo ,

Het is me al gelukt.
Wat voor functie heeft de knop boeking verwerken nu nog?
Want er nu gebruik gemaakt van de knop opslaan.

Groetjes,
Bandit

Hoi Bandit,

waarschijnlijk heeft die geen nut meer, ik was nu eenmaal van start vertrokken onder knop opslaan :)

mvg
Leo

Hoi Leo,
Dacht ik al maar wist het niet zeker.
Is het misschien mogelijk om deze knop om te bouwen zodat als men erop klikt dat dan het mutatiescherm word gesloten?

Groetjes,
Bandit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan