Wijkcentrale (internetsnelheid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud1973

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2015
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een offerte aangevraagd voor internet. Nu heb ik een vraag hierover. XS4LL geeft aan dat ze 20 mbits download snelheid kunnen leveren en KPN geeft aan 10 mbits. In hoeverre denken jullie dat XS4LL dit waar kan maken aangezien de verbinding toch uit dezelfde wijkcentrale komt, niet waar?

Groet
Ruud
 
10 mbits is in de regel voor adsl een normale snelheid, tenzij de centrale bij jouw punt voorzien is om 20mbit door te voeren. Dit is namelijk niet overal beschikbaar. Dat kan je controleren met een postcodecheck. Daarnaast is de afstand van de centrale naar jouw huis ook bepalend ook voor de maximale snelheid.
 
Bedankt voor je reactie, Jackall. Weet je toevallig waar ik deze postcodecheck kan doen?
 
Ik heb een postcodecheck gevonden. 10 mb is helaas het maximale. Zijn er andere manieren op het internet te versnellen aangezien er geen glasvezel of coax ligt.
 
Nee helaas dan niet, wellicht gaan ze dat bij jou in de wijk ooit nog eens aanleggen.
 
Ja jammer. Het gaat om het bedrijf waar ik voor werk. Is het dan, gezien deze info, beter om een vaste server aan te schaffen dan in de cloud te werken met een server op afstand?
 
Dat hangt helemaal af van het aantal medewerkers.
 
Bedankt voor je reactie Roger. Momenteel met zijn tweetjes. In de toekomst volgt uitbreiding. Ga er anders eens vanuit dat er 4 medewerkers meem moeten kunnen werken.
 
Als je veel vanaf die locatie werkt, zou ik er voor kiezen om een NAS (Bijv. van Synology) neer te zetten. Daar kun je dan alles centraal kwijt. Backup kan in de cloud of via bijv. een tweede NAS op een andere locatie.

Wil je ook op afstand bij je data dan is het handiger het geheel in de cloud te doen. Afhankelijk van de software die je nodig hebt kun je kijken of een Citrix of Terminal Services oplossing iets voor jullie is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan