macbook fan ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

derp619

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Berichten
27
hey jongens ik heb denk ik een probleem (kan het zelf niet oplossen.)

het probleem is dat ik 2 van mijn macbook fans los heb gehaald 1 in zijn geheel en die ander heeft nu 4 losse kabeltjes, kijk ff bij de foto's wat ik bedoel.

IMG_20150709_115421.jpgIMG_20150709_115404.jpg
IMG_20150709_124210.jpgIMG_20150709_124224.jpg
iemand een idee hoe dit op te lossen?

Derp
 
Laatst bewerkt:
Ik had verwacht dat VDK_P hier wel op zou reageren. Alleen heb ik hem nog niet gezien vandaag:p.

Anyway, dit is niet goed. Zo'n fan wordt aangestuurd middels PWM. Dat betekent dat er 4 draden nodig zijn, zoals jij nu ook tegenkomt.

Die 4 draden zitten bij 99% van de laptops netjes in een plugje gesoldeerd:

41rw4bGLuwL._SY300_.jpg

De aansluiting zie je linksboven. Dit plugje kun je over de aansluiting op het moederbord schuiven. Zo verbind je de de fan met het moederbord:

LGA775install_pwm.jpg

Wat nou zo lelijk is bij deze Macbook. Die fan zat direct op het moederbord vastgesoldeerd. Zonder de hulp van zo'n mooi plugje of iets dergelijks. Nu heb jij het probleem dat ie hiermee verbonden moet worden:

aansluiting.jpg

De 1 miljoen euro vraag is: Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?
 
Je zou op iFixit jouw type MacBook op kunnen zoeken, om te kijken hoe het hoort te zitten :)
 
bedankt voor jullie input heren.

echter was ik hier zelf ook helaas al achter gekomen.

denk dat ik liever besluit om een nieuwe fan (met zo plug) te kopen en dat dan te gebruiken sinds deze gewoon niet meer werkend te krijgen is (1 uur lang prutsen..)

ik zal nog heel even op ifixit kijken en anders zoals hier boven gezegd gewoon een nieuwe kopen :/

Derp
 
Zo'n plug gaat niet werken. Het moederbord biedt Geen aansluiting voor zo'n plug. Het is een kwestie van de draadjes vastmaken.

EDIT:

Zie het gearceerde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan