NAS werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ha966

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2012
Berichten
79
Hallo,
Ik heb zojuist windows 10 geinstalleerd maar als ik mijn nas wilt verbinden krijg ik de foutmelding:
"De opgegeven aanmeldingsessie bestaat niet. De sessie is mogelijk al beëindigd".
Hoe kan dit?

Groeten,
Ruben
 
Geen direct idee (je noemt niet eens merk + type NAS), maar Google kan je mogelijk verder helpen. En anders eens naar de engelse variant kijken in Google: link

Lijkt er trouwens sterk op dat dit niet een "Windows client voor Microsoft-netwerken" Netwerkverbinding betreft, dus o.b.v. \\nas\map, maar een netwerkverbinding o.b.v. https://nas/map danwel ftp://nas/map oftewel een WebDav of FTP verbinding.

Is het zo'n WebDav verbinding, dan zou het certificaat-gerelateerd kunnen zijn, dus moet je mogelijk eerst het SSL-certificaat bij Vertrouwde Basiscertificeringsinstanties op je computer importeren. Ook kan het zijn (best waarschijnlijk) dat W10 helemaal geen SSL-certificaten meer accepteert/vertrouwt, omdat SSL 'kraakbaar' is.
Je ZOU kunnen kijken of je in inetcpl.cpl , in tabblad Geavanceerd, alle SSL opties aanzet of het dan beter gaat. Natuurlijk crëeer je daarmee wel onveiligheid, vanwege kraakbaarheid SSL. Anders (zou eigenlijk beter zijn) kijken of er een update is van de NAS basis-software die SSL-certificaten helemaal vermijdt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bij vele dient men
//nas of //NAS in verkenner in te vullen

nu vroeger diende men een user met wachtwoord te hebben. Voor men netwerkmappen kon zien nu of dit nog het geval is weet ik niet

nu als je bij //nas naar de browser gaat dan kan je meestal het ip zien en hem trachten te benaderen via ip dit betekend dat hij ook een poort:80 heeft dus webview meestal voor instellingen en beveiligingen aangewezen die te gebruiken.

nu kan je bij routers indien je een router hebt die ook gebruiken om het ip te achterhalen

LET OP : dit werkt niet voor telenetgebruikers (indien je zelf geen router hebt)

laat weten of het nu al lukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan