NO-IP werkt soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
251
Ik heb een website op mn nas staan, aangezien mn wan adres dynamisch is en zown beetje 3x in de week verandert gebruik ik DDNS.
Hij update de WAN naar NO-IP elke 10 minuten. Als ik dan kijk bij mn account van no-ip.com zie ik ook gewoon het goede actuele wan adres staan.
Maar zodra ik naar mn website wil gaan (thejamaal.ddns.net) doet die het soms wel soms niet (gister deed die het de hele dag niet! Terwijl bij no-ip de goede wan stond). Het gekste is dat hij wel werkt als je het wan adres is de browseradresbalk typt. Port forwarding is dus prima. Maar waarom ligt mn site de helft van de tijd plat :/
 
Nogal simpel: Ligt aan de authoritieve DNS-server die je gebruikt voor je domein (of, beter gesteld: de SOA instellingen van je domein).
Als ik zo kijk (ik weet even niet meer functie van refresh, TTL etc., google welke instelling wat betekent) dan duurt het maximaal 30 minuten voordat de wijzigingen zichtbaar worden op de DNS-server die je gebruikt op je pc/laptop. Dat is dus langer dan de 10 minuten die de dns zelf wordt bijgewerkt via je NAS richting No-ip.

nslookup -type=soa ddns.net
Server: zvhserver13.zvh.lan
Address: 10.104.38.30

Non-authoritative answer:
ddns.net
primary name server = nf1.no-ip.com
responsible mail addr = hostmaster.no-ip.com
serial = 2037518458
refresh = 10800 (3 hours)
retry = 1800 (30 mins)
expire = 604800 (7 days)
default TTL = 1800 (30 mins)

nf1.no-ip.com internet address = 50.31.129.129
nf1.no-ip.com AAAA IPv6 address = 2001:1838:f002::129
 
Laatst bewerkt:
Wat kan ik nu het beste doen om te zorgen dat mn website minimaal 95% van de tijd werkt? Ik neem aan dat meerdere mensen een website hosten op een nas zonder problemen. De WAN staat er trouwens al 2 uur, dus het duurt langer dan 30 minuten, mn website adres doet het namelijk nog steeds niet. (erg raar)
 
Laatst bewerkt:
Ik laat iemand anders de vraag beantwoorden.

Tijs.
 
Kijk hier

Je Windows mag dus maximaal een half uur de verkeerde waarde hebben in de dns cache, want TTL is 30 minuten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan