Frequente lag spikes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phronetic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2015
Berichten
3
Beste mensen,

Ik zit met een probleem en ben ten einde raad.
Ik hou graag van online games, zoals League of Legends en Drakensang online. Echter, sinds een dag of drie heb ontzettend veel lag spikes. Deze komen vaak om de 10 seconden en duren dan 2 seconden (mijn ping schiet omhoog, mijn FPS blijft even hoog).
Eerst dacht ik dat het enkel aan League lag, dus heb ik alles gedaan wat die gemeenschap aanbood als oplossingen. Dit betrof IPv6 uitschakelen, firewall zo instellen dat league erdoor kan, peer-to-peer transfer uitzetten en met inSIDDer het ideale kanaal van de modem kiezen. Echter, bij Drakensang heb ik het ook, dus er is meer aan de hand.

Wat ik weet:
Ik heb de laatste tijd vaker ineens adware op mijn pc, dit ondanks dat ik em dan grondig verwijder (met Kaspersky).
Het ligt aan mijn laptop, want de andere laptops in het huis hebben er geen last van.
Wanneer ik naar taakbeheer ga tijdens League, zie ik geen gekke dingen die mijn internet opslurpen.
Zouden jullie mij kunnen helpen het probleem te localiseren en te verhelpen?

Hieronder wat informatie:

Wat gegevens over mijn PC:

Processor: Inter Core i5-4200U CPU @ 1.60Ghz 2.30 GHZ
RAM 4,00 GB (3,88 usable)
OS: Windows 8.1 64-bit

Volgens device manager heb ik twee network adapters:
Broadcom NetLink Gigabit Ethernet
Qualcomm Atheros AR956x Wireless Network Adapter
Beide werken volgens Properties properly en hebben geen resource conflicts (als ik het goed interpreteer).

En dan nog wat over mijn internet:
Ik heb een FRITZ!Box fon WLAN 7360 als modem en ben verbonden via wifi. (Dit heb ik al jaren en verder geen problemen mee gehad).
Wanneer ik een internet speed test doe krijg ik eruit dat ik 12ms ping heb, 17,37Mbps download snelheid en 8,03Mbps uploadsnelheid (http://www.speedtest.net/nl/). Hier lijkt dus niks mee aan de hand. Jammer dat tijdens het gamen mijn ping soms naar de 500 schiet.
Package loss kon ik helaas niet testen, want dat vereist Java. En ondanks dat ik gisteren nog de nieuwste versie van Java heb gedownload lijken zowel Chrome als Internet Explorer hier geen gebruik van te maken.

Hopelijk geeft dit wat handvatten om mij te kunnen helpen.
Als je graag hebt dat ik wat diagnostieken run is dat ook ok!

Alvast super bedankt!
 
Gezien u een Fritz!box gebruikt neem ik aan dat uw internetprovider xs4all is.
Ik heb ook een xs4all-abonnement en ik weet niet of het daar in zit, maar ik ervaar de laatste tijd ook dat internet van tijd tot tijd ineens erg traag wordt.
Een reset van de router lost dat probleem dan op.
 
Gezien u een Fritz!box gebruikt neem ik aan dat uw internetprovider xs4all is.
Ik heb ook een xs4all-abonnement en ik weet niet of het daar in zit, maar ik ervaar de laatste tijd ook dat internet van tijd tot tijd ineens erg traag wordt.
Een reset van de router lost dat probleem dan op.

Beste srpchulp,

bedoel je de stekker er 20 sec uit halen?
Dat heb ik namelijk al meerdere malen gedaan.
Verder zoek ik nu in de Fritzbox software naar een factory reset maar kan niks vinden.
En ik heb inderdaad Xs4All :)
 
20 sec de stekker eruit, bedoel ik.
Doe maar geen factory-reset, want dat is erg radicaal (dan eerst de settings saven).

Goed, dan is het niet de router.
Al eens geprobeerd hoe het gaat met een lan/kabel-connectie? Draadloos geeft veel kans op storingen en kan daardoor een heel trage verbinding geven.
Kijk eens of het probleem zich ook voordoet als er een lan-verbinding gebruikt wordt.
 
20 sec de stekker eruit, bedoel ik.
Doe maar geen factory-reset, want dat is erg radicaal (dan eerst de settings saven).

Goed, dan is het niet de router.
Al eens geprobeerd hoe het gaat met een lan/kabel-connectie? Draadloos geeft veel kans op storingen en kan daardoor een heel trage verbinding geven.
Kijk eens of het probleem zich ook voordoet als er een lan-verbinding gebruikt wordt.

Beste srpchulp,

Een kabel heb ik niet zo 1,2,3 tot mijn beschikking en ook is het vrij lastig om mijn laptop met de router te verbinden (er zitten 2 kamers tussen).
Ik hou dit als laatste redmiddel, omdat het de afgelopen jaren (ik heb deze laptop nu 2 jaar) wel goed gaat met wi-fi.
Mijn internet is nu 8/10 sec gewoon goed en snel, maar ongeveer 2/10 seconden heb ik enorme ping.
In ieder geval toch bedankt, hopelijk zijn er ook andere dingen die we kunnen doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan