Kan externe schijf niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb op PC 1 een externe schijf gekoppeld en gedeeld.
Op mijn PC 2 zie ik de externe schijf wel, maar kan hem niet openen.
In mijn Media Player beneden zie ik de schijf ook, maar als ik deze wil openen, vraagt hij om een wachtwoord, en dat heb ik niet.
Hoe kan ik mijn externe schijf openen?
Groet,
Martin
 
Hoi Martin,
Kijk eens naar de eigenschappen van uw externe harde schijf op het tablad delen, keuze geavanceerd delen of met wachtwoord beveiligd. Ga eens kijken in geavanceerd delen, daar moet deze map delen aangevinkt zijn, daarna klikken op machtigingen, daar volledig beheer toestaan aanvinken, eerst tabblad sluiten en dan toepassen klikken op het tabblad geavanceerd delen. Lukt het zo? Indien niet zijn er andere opties maar dan moet ik het besturingssysteem weten.
 
Voeg ook de groep Gasten toe in tabblad Beveiliging en in tabblad Delen. Deel voldoende rechten uit aan die groep (bijv. Volledig beheer, dus lees-, schrijf- en verwijderrechten).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Heb ik allemaal gedaan, maar krijg toch het bericht, dat ik hem niet kan openen. Nog een idee?
Groet,
Martin
 
Zet in Netwerkcentrum aan dat je ook wilt delen zónder wachtwoordenbeveiliging. Dat zou moeten inhouden dat Gast(en) ook kunnen verbinden (zonder wachtwoord) en dat die de voor hun gedeelde bestanden/mappen/printers moeten kunnen gebruiken.
Natuurlijk moet in Netwerkcentrum de 'netwerklocatie' op Thuisnetwerk staan, niet op Openbaar...

Tijs.
 
Gechecked.
Kan ik je soms een printscreen laten zien om te kijken of het goed ingesteld is? Zeg maar welke!
 
Nog even ter aanvulling.
Andersom kan ik alle bestanden van die computer zien. Beiden Windows 7
 
Hallo Tijs,
Kan je me via Teamviewer helpen?
Groet,
Martin
 
Meegekeken met Teamviewer: De groep Gasten was niet toegevoegd als rechthebbend in zowel het Delen als het Beveiliging tabblad, alhoewel dit als oplossing/tip was aangegeven in posting #3 en, naar zeggen, al was uitgevoerd.
Nadat dat alsnog gedaan was werkte het meteen al vanaf de andere W7 computer.

We horen nog of ook de mediaplayer/tv er nu bij kan zonder wachtwoord. Dat moet nog uitgeprobeerd/getest worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, op de media-player kan ik nu ook de externe schijf zien.
Nogmaals bedankt.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan