Aansluiten NT1/Quattrovox

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Berichten
118
Hallo,

Nadat een kennis van mij een nieuwe Fritz Box had besteld dacht hij dit zelf even te kunnen aansluiten met werkelijk nul verstand van netwerken of computers.
Hij heeft alle connectors en aansluitingen die er waren uit de betreffende splitters en modems getrokken en heeft geen idee meer hoe het er in de oude situatie uitzag.

Ik heb even een schema gemaakt met alle apparatuur die zich bevind in de meterkast.

Netwerk situatie.PNG
In de meterkast is niet te zien waar de meest linkse kabel vandaan komt.



Hij heeft mij gevraagd of ik hem misschien kan helpen in deze situatie.

Alles moet weer terug naar dezelfde situatie zoals het was omdat deze netwerk situatie zich bevind in een winkel. De pinautomaat, het alarm en de telefoon werken op dit moment allemaal niet meer.

Heeft iemand ervaring met een zelfde netwerk situatie als deze en kan mij helpen?


Jeroen
 
Ik kan niets met de 2 KPN kastjes die je aangeeft in je plaatje. Ik neem aan dat dat telefonie wandcontactdoosjes zijn.

Algemeen gesteld:
a. De binnenkomende telefoonlijn hoort verbonden te zijn met de lijn-ingang van de splitter. Kan een aderpaar zijn dat rechtstreeks van het ISRA punt vandaan komt of (wat ik hier vermoed) vanaf een van de 2 wandcontactdoosjes die KPN heeft aangelegd.
b. De NT1 hoort verbonden te zijn met de phone-ingang van de splitter
c. De NT1 hoort verder (aan de uitgaande kant) met de dsl-aansluiting van de Quattrovox verbonden te zijn
d. De ADSL routermodem hoort verbonden te zijn met de modem-ingang van de splitter
e. [De aansluitingen 1 t/m 4 op de Quattrovox moeten verbonden met de analoge telefoontoestellen. Let hierbij op: Elke aansluiting van de 4 kan zijn eigen MSN telefoonnummer hebben. Is dat relevant (=Er worden effectief meerdere MSN telefoonnummers gebruikt waarop in- of uitgebeld kan worden), dan moet je (voordat je er wat op aansluit) eerst uitzoeken welk MSN nummer op welke poort is ingesteld, zodat je het juiste analoge telefoontoestel op de juiste Quattrovox poort/MSN nummer aansluit.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie!

Een extra vraagje: De NT1 moet je dus aansluiten op de dsl-aansluiting van de Quattrovox en de phone-ingang van de splitter.

De NT1 ziet er als volgt uit:
NT1.jpg

Welke aansluiting moet naar welke ingang lopen?

Jeroen
 
Zie hier
Oftewel: In je foto moet de grijze ronde kabel (helemaal links) die nu in de NT1 gaat worden aangesloten op de phone-ingang van de splitter.
De Quattrovox moet met de platte blauwe kabel worden aangesloten die ook op je plaatje te zien is (helemaal rechts).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Onwijs bedankt! Dat was de laatste missende schakel. Alles werkt weer naar behoren.

Groet,
Jeroen
 
Mooi dat het werkt. Maak een foto van de werkende configuratie, zodat je wat referentie hebt voor de toekomst.

En geef deze vraag de status opgelost.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan