mp3's in willekeurige volgorde op usb plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viktor17

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Berichten
10
Ik heb een autoradio met usb aansluiting en een usb-stick vol met mp3. Alleen alles staat op alfabetische volgorde en speelt het dus ook zo af. De radio heeft zelf geen functie om willekeurig af te spelen.
Is er een mogelijkheid om de mp3's zodanig op de usbstick te zetten dat ze willekeurig afgespeeld worden?
 
Dit kan niet, tenzij je nu eerst de naamgevingen op je computer laat husselen en dan elke keer dat je in de auto geluisterd hebt de stick eruit haalt en de naamgevingen opnieuw laat 'husselen' op je computer en dan de volgende dag de stick weer in de speler stopt.
Ik vermoed dat er wel scripts bestaan die naamgevingen in een map kunnen 'husselen', lijkt me. Die dus alle huidige namen inlezen, intern husselen en dan hernoemen zodat de naamgeving (alfabetisch) overeenkomt met de gehusselde lijst intern.

Een andere optie zie ik niet. Ikzelf luister altijd per album, en mijn speler speelt af op datum laatste wijziging. Dus heb ik ervoor gezorgd dat ik alle mappen die oplopend zijn qua naam tijdens het kopiëren in de juiste volgorde zijn gekopieerd, zodat ook de wijzigingsdatum op dezelfde manier oploopt als de naam van de map. :D

Tijs.
 
VBA scriptje in bijv. Excel of zo en een random nummer toevoegen aan de naam. Indien al eerder een nummer toegevoegd dit natuurlijk eerst verwijderen.
 
Lijkt me stug dat deze autoradio niet over deze functie beschikt. Is immers een standaard functie.
Check anders de manual van je autoradio. Of geeft het merk en type eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan