Blu.ray brandvraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Heb een vraag rond het branden van BD-RE schijven (25 GB)- bestaat uit 2 delen.

Doel van de gebrande schijven is om deze af te spelen op mijn home cinemaset, bestaand uit een Samsung tv, Samsung BD speler en Denon versterker.

BDspeler is correct aangesloten op de versterker.
Als ik een BD met een gecomprimeerde film (geschikt voor afspelen via player computer cq streamen) dan is deze alleen afspeelbaar als ik de versterker op 'TV' zet.
Geen 5.1 dus i.i.g.

Nu een BD-RE gebrand met een .mkv bestand.
Op diverse manieren geprobeerd: MKVtoBD, Freemake Videoconvertor ('bestand naar BD'), Ashampoo Burning Studio 15 (div. opties) en Imgburn (het bestand werd als ISO .mkv aangeleverd).

Iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat ik mis in de 'keten' van bewerkingen?
 
Dat de versterker in de TV-stand gaat, komt waarschijnlijk omdat het audiobestand niet in het juiste formaat is (Dolby Digital of AC-3). Of dat de BluRay speler het niet herkent.
Voordat je nieuwe schijven gaat branden, kijk eerst eens in de instellingen van je Bluray speler bij audio, en zoek in het menu dingen als 'Audio Source' en 'Audio Out'.
Verander daar eens wat (maar schrijf op wat je doet en hoe je daar komt) Misschien staat het nu op Dolby Digital, en kun je dat veranderen naar 'PCM', of zijn er andere keuze mogelijkheden.

Als dat niet meteen resultaat geeft, kun je dan vertellen wat voor formaat de audiobestanden hebben die op de BluRay staan? En wat zijn de type nummers van BluRay speler en Denon versterker?
 
Dank voor je reactie!

Inderdaad nstellingen al eens bekeken en die opties tegengekomen.
Kreeg ook een aantal maal de melding dat de audiocodec niet herkend werd.

type apparaat moet ik even bekijken thuis. Kom ik graag zsm op terug.
 
BDspeler is correct aangesloten op de versterker.
Voor de zekerheid: Dat is dan dus met een optische, een coaxiale (SP-DIF) of een HDMI kabel. Niet met de rood/witte tulp kabel, want dan werkt 5.1 niet..
 
Inderdaad met een goede kwaliteit HDMI kabel.


En wat zijn de type nummers van BluRay speler en Denon versterker

Vandaag even snel kunnen bekijken:

Samsung BD speler: http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio/audio-video/blu-ray/BD-F5100/XN - ik zie nu dat dit apparaat niet direct op m'n Samsung Smart tv kan?

en

Denon versterker: AVR-1911 AV receiver http://www.homecinemamagazine.nl/2010/04/denon-lanceert-avr-1911-av-receiver/

---------

.mkv bestand gebrand. Werkte niet via VLCplayer etc. op desktop, wel op de Samsung BDplayer, maar geen 5.1.

Specs:
Video source : Blu-Ray (extended version)
runtime : 2:11:34
encoder : x264 (L4.1)
framerate : 23.976 fps
resolution: 1920x816

Audio: English DTS 1.5 mbps

Subtitles: Dutch, English-non-English (srt)

Container: Matroska (mkv) with chapters
Filesize : 14.5 GB
 
Laatst bewerkt:
Met Cyberlink Power 2 Go i.i.g. probleemloos BDISO bestanden kunnen branden.

Wel heb ik nog té grote BDbestanden. Bestaat er zoiets als BDshrink a la DVDshrink?
 
En de surround installatie doet het?
BD Shrink weet ik zo niet, maar als je de bitrate van het video verlaagt, krijg je kleinere bestanden.
Zelfde geldt voor audio, (je kunt voor AAC of MP3 kiezen in plaats van wav). Maar bij audio is het verschil minder groot.
Video bitrate: die is nu misschien 40 Mbit/sec, en kan gemakkelijk terug naar 20. Dat scheelt veel ruimte.
 
Kee, net vanmiddag wat gestoeid met instellingen BDspeler.
Op PGM gezet, maar audio kwalitatief stuk minder.
Led subwoofer bleef actief tijdens beide instellingen - toch hoor ik hem niet.
DVD geluid is wel altijd imposant. Beeld maakt ook geen grotere indruk op me. Dus eigenlijk heeft het weinig zin, als ik het e.e.a. evalueer.

Niet veel tijd verder gehad om e.e.a. uit te vogelen, komt tzt.
dank voor je antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan