ReadyNAS draint netwerkcapaciteit, geen digitale TV meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lechef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
1
Telkens als mijn NETGEAR ReadyNAS Ultra 2 aangesloten is op mijn KPN-netwerk (voor internet, digitale TV en bellen), is er op willekeurige intervallen storingen op de TV. De TV is bekabeld aangesloten aan de router, dus de storingen komen niet door draadloze verbindingssets van KPN. De storingen komen niet voor als de NAS niet is aangesloten op het netwerk. Een van de helpdesk-medewerkers van KPN stelde voor dat de storingen van de NAS zouden kunnen komen, en ik moest hem proberen in een ander stopcontact aan te sluiten (ik snap nog niet helemaal waarom). Dat verhielp het probleem niet. Aangezien de NAS twee ethernetpoorten heeft en er maar 1 is aangesloten, heb ik de ander eens aangesloten. Ook dan krijg ik nog TV-storingen, zelfs als de NAS in rust is (of lijkt)

De NAS draait de standaard RAIDiator-software van NETGEAR (V4.2.27) wat een Debian-variant lijkt te zijn. SSH en root login zijn enabled (root over SSH gedisabled). Bovenop de SSH-server, draait de NAS ook een HTTP- en FTP-server.

De storingen zijn er ook als de drie serverpoorten in de router niet geopend zijn voor de buitenwereld (en er dus geen overdadig netwerkgebruik verwacht is) en de NAS niet wordt gebruikt.

Mijn concrete vragen:
  1. Kan het zijn dat de NAS de storingen veroorzaakt, of is het puur toeval?
  2. Als het door de NAS kan komen, kan iemand me helpen dit te verhelpen?
  3. Zou dit een software- of hardwareprobleem kunnen zijn?
  4. Zou een nieuw/ander apparaat dat zal werken als NAS/webserver ditzelfde probleem per se geven?
Bedankt voor de hulp alvast!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan