Netwerkprobleem na update naar Windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsmary

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Berichten
39
We hebben 3 desktops, die nu van Windows10 zijn voorzien. Nu is de verbinding van 1 verbroken met de 2 anderen.

Het gekke is dat ik een thuisgroep had gemaakt die na de update ook vertrokken leek te zijn.
Maar als ik op thuisgroep klik, komt er een bericht dat ik lid kan worden van de bestaande thuisgroep. Als ik dat probeer dan komt er een bericht dat de thuisgroep niet meer bestaat en dat ik een nieuwe thuisgroep moet maken.
Dat kan niet want als ik dan weer op thuisgroep klik kan ik alleen maar lid worden.
Als ik de 2 andere desktops ook weer lid wil laten worden van de oude thuisgroep krijg ik ook een bericht dat de thuisgroep niet te vinden is.

Ik hoop dat er morgen(straks) iemand een berichtje met wat tips voor me heeft.
Wel te rusten voor nu en alvast bedankt.
 
Even onder de streep: Je praat over 1 verbroken met de 2 anderen, maar als ik het goed begrijp uit de rest van het verhaal is er geen enkele (werkende) thuisgroep nu, dus alle 3 computers kunnen niets met thuisgroepen.

Een verklaring heb ik niet voor je, misschien leveren onderstaande tips op dat dat je een nieuwe thuisgroep kunt starten.
a. Probeer op alle 3 de computers de thuisgroep te verlaten. Zijn meerdere tutorials voor (in het Engels) zoals deze en deze (tot "Remove Homegroup from the Navigation Pane", niet verder dan dat).
b. Zet tijdelijk de netwerklocatie op iets anders dan Thuisnetwerk. Hopelijk zorgt dat ervoor dat je m.b.t. de thuisgroepen op de computer(s) opnieuw kunt beginnen zodra je ze daarna weer op Thuisnetwerk terugzet.
Zie deze link, "Voor welke versies van Windows ... gebruikt?"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Tijs,
Heb al het eea geprobeerd van wat je hier boven schreef, nog geen succes, maar ben nog niet klaar. Ga vanavond er weer voor zitten.
Dank je wel en smakelijk eten. Had nog meer problemen o.a. wifi adapter die opeens niet meer herkend werd. Laat vanavond of morgen weer van me horen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Tijs,
Ik ben eindelijk van die oude thuisgroep af. Duurde lang omdat ik ook allerlei andere rariteiten tegenkwam.
Wat ik gedaan heb is het volgende.
Ik heb alle 3 desktops map voor map nagelopen en overal waar er stond dat er een thuisgroep gedeeld werd dit verwijderd.
Toen de netwerkprinters ook verwijderd en daarna alle 3 desktops afgesloten en opnieuw opgestart. Hierna stond er: er kan een thuisgroep gemaakt worden op alle 3 desktops.
Heel hartelijk dank voor de tips
 
Mooi dat het gelukt is, en bedankt voor de duidelijke terugmelding. :thumb:

Graag nog deze vraag de status opgelost geven. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan