Fotos direct op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexa319

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Berichten
61
Hallo,

Ik heb sinds kort en canon EOS 1200D. Ik wil een hele lange video maken van 2 dagen. Maar dat kan niet omdat mijn haast geen enkele SD kaart dat aan kan. Is er een manier om je toestel aan je computer te koppelen en deze video direct op te slaan op de computer ipv de SD kaart.

Als er andere oplossingen zijn hoor ik het ook graag, behalve een andere SD kaart kopen, dat vind ik zonde.

mvg,
Mark
 
de resolutie zo laag mogelijk zetten zodat het wel op de kaart kan.
Hoe groot is de kaart eigenlijk.
 
Het fototoestel zou een webcam functie moeten hebben.
 
@puppie, Ik wil niet mijn resolutie lager zetten, en de SD-kaart is 16GB.

@Terrarabo, Ja ik wil aan een stuk door filmen.

@Alfred 2, Als dat er op zit zou je mij dan kunnen uitleggen hoe ik dat gebruik?
 
In de link van Lange Pier staat: "The camera must have LiveView feature to work, like in Canon EOS 450D for example." Deze functie noemt Cannon dus kennelijk Live View. Raadpleeg de handleiding voor wat je daarvoor doen moet. Kan je niet met de Canon Software opnemen dan wel met screen capture.
 
Heb je wel gecontroleerd of het wel mogelijk is een shot van 48 uur te maken? De meeste fotocamera's kunnen dat niet. Met een kaart van 16 GB hoef je in geen geval aan het avontuur te beginnen.
 

Die ene heb ik net gedownload, zal de andere nu ook doen.
Zit namelijk niet de hele dag op de PC.

Heb je wel gecontroleerd of het wel mogelijk is een shot van 48 uur te maken? De meeste fotocamera's kunnen dat niet. Met een kaart van 16 GB hoef je in geen geval aan het avontuur te beginnen.

IK heb laatst met onweer een film gemaakt. en toen was het in eens helemaal donker en was het stil. geen licht.. En toen stopte hij uit zichzelf

In de link van Lange Pier staat: "The camera must have LiveView feature to work, like in Canon EOS 450D for example." Deze functie noemt Cannon dus kennelijk Live View. Raadpleeg de handleiding voor wat je daarvoor doen moet. Kan je niet met de Canon Software opnemen dan wel met screen capture.

Dit staat op die site;
This software writes short movies with your digital DSLR camera Canon (R) directly to computer. The camera must have LiveView feature to work, like in Canon EOS 450D for example. The Program has preview, Av, Tv and WB control.

Er is wel Av, Tv, maar geen WB control
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je enig idee hoe groot het bestand gaat worden ? Heb je al eens een test gedaan van bijvoorbeeld een half uurtje en de boel uitgerekend ?
 
Ja, ik ben uitgerekend hoe veel foto's ik zou krijgen. Ik heb de camera dus aan mijn laptop gekoppelt, en de foto's worden nu op een externe harde schijf opgeslagen.
Het enige probleem is dat mijn camera uit als de batterij leeg is. Ik weet ook niet precies hoe lang de batterij het doet.

Gister avond voor het eerst geprobeerd, ging helemaal fout. Toen de zon onder ging werd het helemaal zwart, ik had toen 500 foto's die helemaal zwart waren.
Zijn er goede instellingen? Want ik zet sluitertijd en isowaarde met veel licht lager. En als het donker is zet ik ze hoger. Ik kan namelijk niet gedurende de timelapse iets veranderen. Ik heb ook ergens gelezen dat ik automatisch wit balans moet uitschakelen. Kan iemand mij dat dan uitleggen?
 
Het zijn dan foto's, geen video.

Bij verandering van de lichtbalans zouden er opvallend warme of koude foto's tussen kunnen zitten. Dit is dan omgekeerd aan wat de camera van de licht temperatuur denkt. Of dit bij de "time-laps" instelling veranderen kan denk ik niet maar is uit te proberen met neonverlichting. Je loopt zelf al tegen de beperking aan dat de belichting niet meer automatisch is. Waarom zou lichtbalans dan veranderen?

Staat er geen getal bij de batterijindicatie? Dit zijn vaak de minuten die over zijn.
 
Mensen denken er niet bij na dat als ze zo'n camera kopen, deze niet zo eenvoudig is als men denkt.
Ja, als je alles op automatisch doet, dan is het simpel. Maar je koopt niet zo'n camera om hem alleen op automatisch te zetten.
Lees de handleiding eens goed door. Dat zul je toch eerst zelf aan moeten beginnen. De camera heeft een ingebouwde handleiding. Of kijk hier: https://www.gebruikershandleiding.com/Canon-EOS-1200D/handleiding-5-538109.html

Ik lees het volgende:
Leg zelfs bij weinig licht details en sfeer vast
Wanneer het donkerder wordt, vergroot de EOS 1200D de lichtgevoeligheid zodat je foto's scherp blijven en je minder snel de flitser hoeft te gebruiken. Opnamen bij omgevingslicht is een fantastische manier om de sfeer van een gelegenheid vast te leggen en discreet te blijven tijdens die onbetaalbare momenten en natuurlijke uitdrukkingen.

Wanneer je een foto samenstelt met de EOS 1200D, analyseert de camera ook de scène, waarbij deze naar helderheid, kleur, beweging en gezichten zoekt. Deze informatie wordt gebruikt om de meest geschikte camera-instellingen voor de scène te bepalen, of het nu een gedetailleerd landschap of een snelle actie betreft.

Kijk hier maar eens: http://www.canon.nl/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_1200d/discover/

Ik weet ook niet precies hoe lang de batterij het doet.
Elke camera heeft een indicatie in het veld (op het scherm) zodat je op tijd weer de camera kan opladen.

Verder is er een groot verschil tussen foto's en video's.

Kijk hier maar eens: http://kb-nl.sandisk.com/app/answer...kunnen-worden-opgeslagen-op-een-geheugenkaart
dit gaat over hoeveel foto's er gaan op een 16 GB. kaartje.

en deze gaat over video: http://kb-nl.sandisk.com/app/answer...nen-worden-opgeslagen-op-een-sandisk-geheugen

Zoals je kunt zien is dat niet erg veel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan