Midi software werkt niet Casio digitale piano

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb een Casio Celviano Piano gekocht. Ook met mogelijkheid om via midi te spelen. Kabel op computer aangesloten. Software wordt geïnstalleerde. Ik het drie software progs van Steinberg: Halcion Grand 3 Hypersonic. Als ik een van deze progs open kan ik CASIO USB MIDI aanklikken. Als ik op het Casio toetsenbord speel zie ik de toetsen van fictieve instrument bewegen, maar het geluid van het gekozen instrument doet het niet. Dit is dus het probleem. Iemand hier verstand van??
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat je wel een instument in de software geladen hebt.
Ook de audio instellingen (naast dus de midi) in software goed staan?
Gebruik je ze als polug-in in ander software of als standalone?
 
Vaak werken dit soort software beter met de asiodriver
Ik heb het zelf ook gehad met vst plugins, de host wilde niet communiceren via de meegeleverde mididrivers van de fabrikant. Na instal van de asio drivers ging het vlekkeloos.
 
Ik heb asio drivers via xfi fatal1ty. Staat keurig in het rijtje van de drivers waar ook Casio instaat. Als ik op het scherm "de piano" bespeel via toetsenbord van de piano dan bewegen de toetsen op het scherm en klinkt het gekozen instrument door de luidsprekers van de computer bijv. Trompet maar de Casio piano waar die trompet op te horen zou moeten zijn die speelt gewoon piano terwijl dat geblokkeerd hoort te worden. Dus twee geluiden. een door de piano en een door de computer.
 
Via de Asio drivers en via Casio zie je een hele rij 'out' luidsprekers L/R voor, achter etc., maar geen Casio piano die ik zou aan kunnen klikken.
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat je wel een instument in de software geladen hebt.
Ook de audio instellingen (naast dus de midi) in software goed staan?
Gebruik je ze als polug-in in ander software of als standalone?

Via asio en x-fi geluidskaart via luidsprekers van de computer met viscount X bespeelde ik de diverse instrumenten ( Allemaal Steinberg )
 
Ik heb asio drivers via xfi fatal1ty. Staat keurig in het rijtje van de drivers waar ook Casio instaat. Als ik op het scherm "de piano" bespeel via toetsenbord van de piano dan bewegen de toetsen op het scherm en klinkt het gekozen instrument door de luidsprekers van de computer bijv. Trompet maar de Casio piano waar die trompet op te horen zou moeten zijn die speelt gewoon piano terwijl dat geblokkeerd hoort te worden. Dus twee geluiden. een door de piano en een door de computer.
Dat klopt. Midi is geen audio maar alleen besturing om de instrument op je computer te bespelen (vervangt geluid in je Casio niet.)
Meer info.
Geluid van je Casio dus zacht zetten en tromper spelen via de computer (en geluidskaart van de computer voor audio).

Via de Asio drivers en via Casio zie je een hele rij 'out' luidsprekers L/R voor, achter etc., maar geen Casio piano die ik zou aan kunnen klikken.
ASIO is audio.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar ik wil juist het geluid uit die Casio laten komen wat ook de bedoeling is als ik het goed heb begrepen!
 
In dat geval zal je moeten zorgen dat de audio weer terug komt naar de Casio (zitten daar line ingangen op?).
Midi verstuurd geen audio. Dus daarmee gaat het niet lukken (is bedoeling van MIDI ook niet).
 
Moet volgens manual via de speciale usb kabel gaan, dan wordt de software automatisch geladen en kun je betreffende instrumenten via Casio bespelen en het geluid komt dan uit de Casio luidsprekers, de in en out is om versterkers etc. aan te sluiten en dat is hier niet de bedoeling
 
Om welke Casio Celviano Piano gaat het?
(En op welk pagina in de handleiding staat dit?)
 
Laatst bewerkt:
En waar staat dit?
via Casio bespelen en het geluid komt dan uit de Casio luidsprekers

Als je dit bedoeldt:
"of u kunt MIDI gegevens vanaf uw computer zenden naar de Digitale Piano voor weergave."
Dat betekend dat je computer (via MIDI) de geluiden op je Piano kan bespelen (dus geen audio van je computer naar de piano maar MIDI data van je computer naar de piano) en dus je piano gebruiken als instrument i.p.v. de virtueel instrumenten software.
 
Laatst bewerkt:
links boven blz. 46 De Casio blokkeert dan zijn eigen geluid!
 
In het hele pdf document komt het woord 'blokkeert' niet voor. :(
 
Local off and on, ik wist zeker dat dat kon, maar de expert van BAX wist het niet. Staat op pag. 29. Derde zwarte toets van links met functie toets. Dat is dus opgelost. Nu nog geluid naar de piano toe, moet ook kunnen want er zit gewoon een versterker in die piano, met line in en line out. Op die Xfi Fatality idem. Ga het checken, of bij voorbaat kansloos ??
 
Klopt van local off/on (dat wil zeggen dat midi signaal wel of niet naar interne (van de piano) instrumenten sturen).
Ja er zit een versterker in de piano maar zo ver ik kan zien geen line in (alleen out). En die zou je nodig hebben om geluid (audio) van de computer naar de piano te kunnen sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan