Hoe verbind ik windows 2000 met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Issy82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2015
Berichten
4
Hoi, ik heb laatst een desktop gekocht zodat mijn zoontje op t internet wat sommetjes kan maken. Nu is t zo dat ik de ethernet kabel achter de desktop wilde inpluggen, maar tot mn verbazing paste hij niet, waren openingen voor een telefoon kabeltje, staat bij de ene opening 'line' en t andere 'phone.. Ikzelf heb verbinding via kpn router voor tel/tv en internet.

Ik hoor heel graag of iemand mij hiermee staps gewijs mee kan helpen, want ik kom er niet uit, lijkt alsof ik mn abbo gegevens ook moet installeren ik heb er geen verstand van, advies en uitleg heel erg welkom.

Grtjes
 
Merk en type PC of moederbord?


Zit een modemkaart in maar denkelijk geen lan, lijkt mij een zeer oude desktop.
 
Ik weet niet heel precies waar ik deze info kan vinden, ik heb dit gevonden hoop dat het voldoende is.
Systeem:microsoft windows 2000
5.00.2195
Service pack 3

Computer:intel(r)pentium
(r)4 cpu 2.40ghz
At/at compatible
261.620 kb ram
 
Gaat om de hardware wat erin zit en m.n. het moederbord.
Met die info die je geeft kunnen we niets.
Openmaken en alle info te vinden op het moederbord hier neer zetten kan ook.

Als een USB stick wil werken, zet er Speccy op, kun je ook alles mee ontdekken.
https://www.piriform.com/speccy/download
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Heb je vraag even naar een beter sectie verplaatst. Hier is meer kans op de juiste hulp.
 
En bedankt......
Dacht dat ik wel juiste hulp gaf, vergis ik me toch even.
 
Dankje voor de hulp tot zover, maar ik kan mijn desktop niet openmaken, ben daar veel te huiverig voor, misschien dat ik m kapot maak...
 
Lol, je kunt dat soort pc's vaak gratis afhalen of voor weinig bij het Goed halen.
Valt weinig kapot aan te maken.
Speccy dan maar?
 
Hoe verbind ik windows 2000 met internet
Die is nog uit de tijd dat internet nog via een telefoonmodem de huiskamer binnenkwam, dus geen LAN aansluiting.
Dat je er nog voor hebt moeten betalen is al erg genoeg.
Het besturingssysteem wordt niet meer ondersteund, er is bijna geen ondersteunde software meer voor enz.
Vergeet die pc.

Mijn advies: Koop een professioneel gecontroleerde 2e hands modernere pc met Win 7 erop en ga je geen ellende op de hals halen met die pc.
Windows 7 wordt nog ondersteund tot: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/lifecycle
Windows 7 blijft veilig

Kortom, Microsoft is niet van plan om te stoppen met het repareren van beveiligingsproblemen in Windows 7 totdat de uitgebreide ondersteuning eindigt. Dat gebeurt op 14 januari 2020 - vijf jaar en één dag na het einde van de mainstream ondersteuning. Sterker nog, er zullen in de winkel in de nabije toekomst nog gewoon systemen worden verkocht met Windows 7 (Bron: Computerworld).

Er zijn betrouwbare bedrijven die pc's van (meestal failliete, maar dat hoeft niet perse) bedrijven opkopen, inspecteren en met een geldige licentie goedkoop en met garantie aanbieden.
Als je interesse hebt hoor ik het wel, de pc's van m'n vrouw en dochter heb ik op dezelfde manier gekocht (Pro versies).
Maak voor je kind een account met beperkte rechten (heet tegenwoordig "standaard account" dacht ik).
Maak voor jezelf ook een account met administratorrechten, maak een sterk wachtwoord aan en stel ouderlijk toezicht in voor het account van je kind.
 
Laatst bewerkt:
Hoi mik, bedankt voor je antwoord, ik ga er ook geen energie en tijd meer instoppen, goed om te weten dat windows 7 nog gewoon kan, dan gaat t me vast wel lukken om n betaalbare pc voor me zoontje te vinden, nogmaals bedankt.

Grt
 
Toch effe type/moederbord neer zetten. Misschien heeft iemand nog en oude netwerkkaart liggen die er in past en je in de buurt af kunt halen.
Heb vroeger in een pre-pentium pc een 486DX nog wel eens een netwerkkaart gezet en dat liep met win95 best nog aardig, ook op internet... (we hadden toen net kabel).
Stuk maken....?
Hoi, ik heb laatst een desktop gekocht....
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald... normaal geef je zoiets weg of zo....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan